2024 წლის ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდები

ბრენდის ღირებულება ნებისმიერი კომპანიის არამატერიალური აქტივების მნიშვნელოვანი ნაწილია. პატენტებისა და ბრენდების სახელების მსგავსი არამატერიალური აქტივები კომპანიის საერთო საბაზრო ღირებულებაზე მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს. საკონსულტაციო კომპანია Brand Finance-ის უახლესი კვლევის თანახმად, მსოფლიოში 100 ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდს ჯამურად 5 ტრილიონი დოლარის ღირებულება აქვს.
ბრენდის ღირებულებით პირველ ადგილს რეიტინგში 416.6 მილიარდი დოლარით Apple იკავებს. აღსანიშნავია ისიც, რომ ამერიკული ტექნოლოგიური გიგანტის ღირებულება ერთწლიან ჭრილში 74%-ით, დაახლოებით 217 მილიარდი დოლარით გაიზარდა. Brand Finance-ის მიერ გამოკითხულების 50%-ის მოსაზრებით, მართალია კომპანიის მიერ შექმნილი პროდუქტები ძვირია, თუმცა, ხარისხის გათვალისწინებით, ამ ფასის გადახდა ნამდვილად უღირთ.
Apple-ის შემდეგ ყველაზე ძვირად ღირებულ კომპანიებს შორის ასევე პოზიციონირებს:
Microsoft – $340.4 მლრდ
Google – $333.4 მლრდ
Amazon – $308.9 მლრდ
Samsung Group – $99.4 მლრდ
ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდების წლევანდელ რეიტინგში ერთი მნიშვნელოვანი ცვლილება შეინიშნება. თუკი გასულ წელს, ამერიკული ავტომწარმოებელი კომპანია Tesla მე-9 პოზიციას იკავებდა, წელს ის ათეულის მიღმა აღმოჩნდა და მე-18 ადგილზე ჩამოქვეითდა. ამის მიზეზი კი ის არის, რომ გასულ წელთან შედარებით ბრენდის ფასი 12%-ით, 58.3 მილიარდი დოლარამდე შემცირდა.
ეს მოცემულობა ბაზარზე ახალი და უფრო ხელმისაწვდომი ელექტრომობილების გამოჩენას უკავშირდება, ამ მხრივ განსაკუთრებულ აღნიშვნას BYD იმსახურებს, რომელიც 2023 წელს მსოფლიოში ყველაზე გაყიდვადი ელექტრომობილების მწარმოებელი კომპანია გახდა. BYD-ის აღმასვლა ცხადია უპირველესად ჩინეთის ბაზარზე მოთხოვნის ზრდას უკავშირდება, გასული წლის განმავლობაში ქვეყანაში გაყიდული ავტომობილების მესამედი – ელექტრომობილი იყო.
წლევანდელ რეიტინგში ღირებულების ყველაზე მკვეთრი, 163%-იანი ზრდის მაჩვენებელი Nvidia-ს აქვს. კომპანიის ღირებულების აღმასვლა ხელოვნური ინტელექტის ბუმის გავლენით, ჩიპებზე მოთხოვნის კოლოსალურად ზრდამ განაპირობა. Nvidia მსოფლიოს 100 ყველაზე ძვირად ღირებულ ბრენდს შორის 30-ე ადგილს იკავებს.
გეოგრაფიულ არეალს რომ გადავხედოთ, -ის დომინირება აშკარად შესამჩნევია. ყველაზე ძვირად ღირებული ბრენდების ნახევარი, რომელთა საერთო ღირებულებაც 3 ტრილიონ დოლარს აჭარბებს, სწორედ შტატებშია დაფუძნებული.

ასევე დაგაინტერესებთ