კომპანიები და დიდი საწარმოები სულ უფრო აფართოებენ ხელოვნური ინტელექტის დანერგვის შესაძლებლობებს როგორც შიდა გუნდებში, ისე მომხმარებლებში. ერთ-ერთი ასეთი ბოლოდროინდელი ხელსაწყოა AI ასისტენტი, რომელიც გამოირჩევა მომხმარებლის გამოცდილების გაუმჯობესების პოტენციალითა და უფრო სწრაფი, პერსონალიზებული მხარდაჭერით.
ამ მოსაზრების დასტურად ის ინვესტიციებიც შეიძლება მოვიყვანოთ, რომლებიც ბოლო სტატისტიკით ვრცელდება. გლობალური ავტონომიური აგენტების ბაზარი 2025 წელს 4.35 მილიარდ დოლარად არის შეფასებული და პროგნოზით, 2034 წლისთვის 100 მილიარდ დოლარს გადააჭარბებს.
მიუხედავად იმისა, რომ ავტომატიზაცია მიმზიდველი ინსტრუმენტია, არსებობს მისი არასწორად გამოყენების საფრთხე, იქნება ეს ცუდად აწყობილი სატელეფონო სისტემა თუ სულელური ჩატბოტები, რომლებიც ხელს კი არ შეუწყობს კომპანიას, პირიქით, მომხმარებელს გააღიზიანებს.
როგორ გამოიყურება სინამდვილეში AI აგენტი და რას უნდა მიაღწიონ კომპანიებმა მისი გამოყენებით? ამ კითხვებს ქვემოთ ვუპასუხებთ.
პერსონალიზებული სერვისი
პერსონალიზაცია დიდი ხანია მომხმარებლის გამოცდილების წმინდა გრაალია. AI აგენტებზე დაფუძნებული ხელოვნური ინტელექტი ამ მიზნის მიღწევასა და შესაბამისი დახმარების გაწევაში გეხმარებათ, რაც ამცირებს ძალისხმევას და განმეორებით ხარვეზებს.
არ აქვს მნიშვნელობა, რომელ ბიზნესს წარმოადგენთ, ყველგან შეიძლება მომხმარებელზე მორგებული სწორი ავტომატიზაციის დაყენება. მაგალითად, თუ გყავთ ფასიანი გამომწერები, გაუგზავნეთ ავტომატური შეტყობინება, სანამ მათი გადახდის დრო მოვა; თუ მიწოდების სერვისი გაქვთ და აგვიანებთ, წინასწარ უნდა გაუგზავნოთ შეტყობინება და შესთავაზოთ ალტერნატივა და ა.შ. ეს წესები განსაზღვრავს მოლოდინებს და აუმჯობესებს მომხმარებლის გამოცდილებას.
რას უნდა მოერიდოთ
შეტყობინებები, რომლებსაც მომხმარებლებს უგზავნით, უნდა იყოს აშკარა და უნდა შესთავაზოს ამომწურავი ინფორმაცია, საჭიროების შემთხვევაში, ერთზე მეტი გადაწყვეტილების მიღების საშუალება. თუ თქვენ უბრალო ბმულს გაუგზავნით „მეტის გასაგებად”, არ იქნება ეფექტური.
რთული გზების ნავიგაცია
მომხმარებლები ამჟამად მრავალ არხსა და მოწყობილობას იყენებენ და მოგზაურობის შუაში ერთიდან მეორეზე გადადიან, თუმცა მაინც ელიან სწრაფ რეაგირებასსიცხადეს და თანმიმდევრულობას. სწორედ აქ შემოდის AI აგენტების როლი.
მარკეტინგის ამოცანაა შეამციროს მომხმარებლის ძალისხმევა ამ რთულ შუალედურ გზებში — როგორიცაა გადაადგილება, დაბრუნება, განახლება და გეგმის ცვლილებები. მან უნდა უზრუნველყოს, რომ მომხმარებლის მოგზაურობის ყველა ეტაპი შესრულდეს. ეს არის მასშტაბური კოორდინაცია, რომელსაც AI ასისტენტი სჭირდება. მას ესმის, რის მიღწევას ცდილობს მომხმარებელი, ავსებს ხარვეზებს და ხელს უწყობს მათ წინსვლაში ჩავარდნების გარეშე.
ადამიანისა და AI ასისტენტის ურთიერთქმედება
თუკი დღესდღეობით არსებობს მომხმარებლის საუკეთესო გამოცდილება, მას ადამიანისა და ასისტენტის ურთიერთქმედება ჰქვია. გუნდებს სჭირდებათ მკაფიო წესები, თუ როდის უნდა იყოს მომხმარებელთან ურთიერთობა ავტომატიზებული და როდის უნდა ჩაერიოს საქმეში ადამიანური რესურსი. ამის გასარკვევად მიჰყევით ერთ მარტივ პრინციპს – ავტომატიზაცია მართავს რუტინას, ადამიანები კი – გამონაკლისებსა და ემოციებს.
წარმატებას აზროვნების შეცვლა სჭირდება – კამპანიებიდან უწყვეტ მომსახურებამდე
ხშირად მარკეტერები იმდენად არიან გადართული კონკრეტულ კამპანიებზე და მის ქვეშ დაგეგმილ აქტივობებზე, რომ ავიწყდებათ, CX (Customer Experience) არის სისტემა, რომელიც მუდმივად ჩართულია და თუ ამ დროს რამე გაფუჭდა, კამპანია და ლამაზი გზავნილი ვერ გიშველით.
კრეატიული ნაბიჯების დაწყებამდე დარწმუნდით, რომ შემუშავებული გაქვთ ისეთი ნაკადები, რომლებიც მომხმარებლის კმაყოფილების ინდექსს გაზრდის. დააწესეთ მარტივი დამცავი ბარიერები – რა შეუძლია შესთავაზოს ასისტენტმა, სანამ ადამიანი ჩაერევა მომხმარებელთან კომუნიკაციაში, ასევე, ყოველკვირეულად გადახედეთ შედეგებს.
კარგი შედეგი მაშინ დგება, როცა AI-ს ნაკლებად ხშირად უწევს მომხმარებლის გუნდის ადამიან წევრთან გადამისამართება. ამასთან, მომხმარებელი მხოლოდ ემოციურად კი არ უნდა იყოს კმაყოფილი, ეს აუცილებლად ციფრებში უნდა აისახოს კომპანიის შემოსავალზე.
marketer.ge
