ახალი საბურავები – ზამთრის სეზონზე უსაფრთხო გადაადგილება

ზამ­თრის სე­ზო­ნის დად­გო­მა­სა და ტემ­პე­რა­ტუ­რის ვარ­დნას­თან ერ­თად აუ­ცი­ლე­ბე­ლია ავ­ტო­მო­ბი­ლის შე­სა­ბა­მი­სი მომ­ზა­დე­ბა. ამას­თან ერ­თად, გზებ­ზე უსაფრ­თხო­ე­ბის სა­კი­თხიც აქ­ტუ­ა­ლუ­რი ხდე­ბა. ყო­ველ­წლი­უ­რად, ხში­რია შემ­თხვე­ვე­ბი, რო­დე­საც ტექ­ნი­კუ­რად მო­უმ­ზა­დე­ბე­ლი ავ­ტო­მო­ბი­ლე­ბი რთულ ამინ­დში ავა­რი­ულ სი­ტუ­ა­ცი­ებს ქმნი­ან.
2024 წლის 1 იან­ვრი­დან ამოქ­მე­დე­ბუ­ლი რე­გუ­ლა­ცია გვა­ვალ­დე­ბუ­ლებს, რომ ავ­ტო­მო­ბი­ლი გარ­კვე­ულ მო­ნაკ­ვე­თებ­ზე მოძ­რა­ო­ბი­სას ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვე­ბით აღვჭურ­ვოთ. ამ რე­გუ­ლა­ცი­ის შე­სას­რუ­ლებ­ლად მძღო­ლე­ბი ხში­რად არ­ჩე­ვანს ფი­ნან­სუ­რი ეკო­ნო­მი­ის სა­სარ­გებ­ლოდ აკე­თე­ბენ და მე­ო­რად სა­ბუ­რა­ვებს ყი­დუ­ლო­ბენ, თუმ­ცა, ინ­ფორ­მა­ცი­ის ნაკ­ლე­ბო­ბის გამო, ვერ აც­ნო­ბი­ე­რე­ბენ ამ ნა­ბი­ჯის რე­ა­ლურ რის­კებს – სი­ნამ­დვი­ლე­ში ეკო­ნო­მია ხში­რად უსაფრ­თხო­ე­ბის ხარ­ჯზე მი­იღ­წე­ვა. უსაფრ­თხო­ე­ბა ნამ­დვი­ლად არ არის ის სა­კი­თხი, რო­მელ­თან მი­მარ­თე­ბი­თაც კომ­პრო­მი­სებ­ზე წას­ვლა შე­იძ­ლე­ბა.
„ზამ­თრის დად­გო­მას­თან ერ­თად ბევ­რს ჰგო­ნია, რომ რე­გუ­ლა­ცი­ე­ბი მხო­ლოდ ფორ­მა­ლო­ბაა, თუმ­ცა, ეს არ არის სი­მარ­თლე – მთა­ვა­რი პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბა თა­ვად მძღოლ­ზეა. სა­ხელ­მწი­ფო მხო­ლოდ სა­კა­ნონ­მდებ­ლო გა­რე­მოს ქმნის, რე­ა­ლუ­რი უსაფრ­თხო­ე­ბა კი მო­ქა­ლა­ქის კე­თილ­სინ­დი­სი­ე­რე­ბით მი­იღ­წე­ვა. მძღო­ლე­ბი თა­ვად უნდა აც­ნო­ბი­ე­რებ­დნენ სა­კუ­თარ პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბას. უსაფრ­თხო­ე­ბა არ არის მხო­ლოდ ჯა­რი­მე­ბის თა­ვი­დან აცი­ლე­ბა – ეს არის თი­თო­ე­უ­ლი მგზავ­რის, ოჯა­ხის წევ­რი­სა და სხვა მო­ნა­წი­ლე მხა­რე­ე­ბის დაც­ვა. ამი­ტომ, აუ­ცი­ლე­ბე­ლია გვეს­მო­დეს, რომ ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვი ამ ჯაჭვში ერთ-ერთი ყვე­ლა­ზე მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი რგო­ლია. მის სწო­რად შერ­ჩე­ვა­სა და გა­მო­ყე­ნე­ბას შე­უძ­ლია თა­ვი­დან აგ­ვა­ცი­ლოს ის შემ­თხვე­ვე­ბი, რომ­ლე­ბიც ხში­რად ელე­მენ­ტა­რულ მო­უმ­ზა­დებ­ლო­ბას უკავ­შირ­დე­ბა. ასე­ვე, არა­ნაკ­ლებ მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია სა­ბუ­რა­ვე­ბის სწორ პი­რო­ბებ­ში შე­ნახ­ვა – მათი დაც­ვა მზის პირ­და­პი­რი სხი­ვე­ბის­გან, ნეს­ტის­გან, მა­ღა­ლი ტემ­პე­რა­ტუ­რის­გან და სხვა ფაქ­ტო­რე­ბის­გან, რომ­ლე­ბიც რე­ზი­ნის სტრუქ­ტუ­რას აზი­ა­ნებს. სა­ბო­ლო­ოდ, ზამ­თრის სე­ზო­ნი მხო­ლოდ პე­რი­ო­დი კი არა, პა­სუ­ხის­მგებ­ლო­ბის გა­მოც­დაა. ამ გა­მოც­დას წარ­მა­ტე­ბით გა­ვივ­ლით მა­შინ, როცა არ და­ვუშ­ვებთ ისეთ სა­ხი­ფა­თო შეც­დო­მას, რო­მე­ლიც მო­უმ­ზა­დებ­ლო­ბით არის გა­მოწ­ვე­უ­ლი,“ – გან­მარ­ტავს ავ­ტო­ექ­სპერ­ტი, მი­ხე­ილ წუ­ლუ­კი­ძე.
მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბი ბევ­რის­თვის ფი­ნან­სუ­რად მიმ­ზიდ­ვე­ლია, ამი­ტო­მაც მძღო­ლე­ბი მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბის შე­ძე­ნას ხში­რად აღიქ­ვა­მენ რო­გორც ეკო­ნო­მი­უ­რად გა­მარ­თლე­ბულ ნა­ბიჯს, თუმ­ცა, პრაქ­ტი­კა­ში ეს არ­ჩე­ვა­ნი მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად ზრდის რო­გორც უსაფრ­თხო­ე­ბის, ისე ფი­ნან­სურ რის­კებს.
„მოქ­მე­დი კა­ნონ­მდებ­ლო­ბით, სა­ბუ­რა­ვის ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ის მაქ­სი­მა­ლუ­რი ვადა 10 წე­ლია, მაგ­რამ მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბის ბა­ზარ­ზე საკ­მა­ოდ ხში­რად გვხვდე­ბა ამ ვა­დის მიღ­წე­უ­ლი ან უკვე ვა­და­გა­და­ცი­ლე­ბუ­ლი სა­ბუ­რა­ვე­ბი, რომ­ლის გა­მო­ყე­ნე­ბის­თა­ნა­ვე ჩნდე­ბა ხარ­ვე­ზე­ბი. ხში­რად მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვი გა­მო­ყე­ნე­ბის­თა­ნა­ვე სკდე­ბა და მძღოლს არ აქვს გა­რან­ტია პრო­დუქ­ტის შეც­ვლა­ზე. ასე­ვე, ჩვენ არ ვფლობთ ინ­ფორ­მა­ცი­ას სა­ბუ­რა­ვის წინა ის­ტო­რი­ა­ზე – რო­გორ ინა­ხე­ბო­და, რამ­დენ­ჯერ იყო გა­და­ჭარ­ბე­ბით დატ­ვირ­თუ­ლი, ჰქონ­და თუ არა უხი­ლა­ვი და­ზი­ა­ნე­ბე­ბი ან დე­ფორ­მა­ცი­ე­ბი“, – აღ­ნიშ­ნავს ავ­ტო­ექ­სპერ­ტი,
სპე­ცი­ა­ლის­ტე­ბი ერ­თხმად თან­ხმდე­ბი­ან, რომ ზამ­თრის სე­ზო­ნის მო­ახ­ლო­ე­ბას­თან ერ­თად აუ­ცი­ლე­ბე­ლია სე­ზო­ნუ­რი სა­ბუ­რა­ვე­ბის და­ყე­ნე­ბა, რად­გან ის პირ­და­პირ გან­სა­ზღვრავს ავ­ტო­მო­ბი­ლის სტა­ბი­ლუ­რო­ბას თოვ­ლი­ან და ყი­ნუ­ლი­ან გზა­ზე. სტა­ტის­ტი­კის მი­ხედ­ვით, საგ­ზაო შემ­თხვე­ვე­ბის გა­მომ­წვევ ფაქ­ტო­რებს შო­რის დის­ტან­ცი­ის და­უც­ვე­ლო­ბა მე­ო­თხე ად­გილ­ზეა, რის გა­მოც სწო­რად შერ­ჩე­ულ და ხა­რის­ხი­ან სა­ბუ­რა­ვებს კრი­ტი­კუ­ლი მნიშ­ვნე­ლო­ბა ენი­ჭე­ბა. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბი ხში­რად უფრო ხელ­მი­საწ­ვდო­მია, ახა­ლი სა­ბუ­რა­ვე­ბის მიერ უზ­რუნ­ველ­ყო­ფი­ლი უსაფრ­თხო­ე­ბა გა­ცი­ლე­ბით მა­ღა­ლია და და­ზო­გილ, ხშირ შემ­თხვე­ვა­ში საკ­მა­ოდ უმ­ნიშ­ვნე­ლო თან­ხას მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად აჭარ­ბებს.
ფარ­თოდ გავ­რცე­ლე­ბუ­ლია მო­საზ­რე­ბა, რომ ახა­ლი და მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბი ერ­თსა და იმა­ვე ფუნ­ქცი­ას ას­რუ­ლებს, თუმ­ცა უსაფრ­თხოდ მგზავ­რო­ბის­თვის მათ შო­რის გან­სხვა­ვე­ბა მე­ტად დი­დია:
· •მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბის ის­ტო­რია უც­ნო­ბია, ამი­ტომ მათი რე­ა­ლუ­რი მდგო­მა­რე­ო­ბის შე­ფა­სე­ბა რთუ­ლია. ხში­რად ისი­ნი გა­რეგ­ნუ­ლად კარ­გად გა­მო­ი­ყუ­რე­ბა, თუმ­ცა, შე­საძ­ლოა, ვი­ზუ­ა­ლუ­რად შე­უმ­ჩნე­ვე­ლი შიდა და­ზი­ა­ნე­ბე­ბი ჰქონ­დეს, რომ­ლე­ბიც გა­მო­ყე­ნე­ბი­სას გაბ­ზარ­ვით ან გას­კდო­მით ავ­ლენს თავს
· •პრო­ტექ­ტო­რის სიღ­რმე მე­ო­რად სა­ბუ­რა­ვებ­ში ხში­რად მი­ნი­მა­ლურ ზღვარს – 1.6 მმ-ს უახ­ლოვ­დე­ბა, მა­შინ როცა უსაფრ­თხო­ე­ბის­თვის რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლია 3-4 მმ. მცი­რე სიღ­რმე ამ­ცი­რებს გზას­თან მო­ჭი­დე­ბას და გან­სა­კუთ­რე­ბით სა­ხი­ფა­თოა თოვლსა და ყი­ნულ­ზე
ამ ყვე­ლაფ­რის გათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბით, მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვის გა­მო­ყე­ნე­ბა მძღოლს მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად უფრო მა­ღა­ლი რის­კის წი­ნა­შე აყე­ნებს, გან­სა­კუთ­რე­ბით ნა­ლე­ქი­ა­ნი ამინ­დის პი­რო­ბებ­ში. ახა­ლი, სე­ზო­ნის­თვის შე­სა­ბა­მი­სი სა­ბუ­რა­ვი კი, ბევ­რად სა­ი­მე­დო და უსაფრ­თხო არ­ჩე­ვა­ნია.
„პირ­ველ რიგ­ში, მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია ვი­ცო­დეთ გან­სხვა­ვე­ბა ახალ და მე­ო­რად სა­ბუ­რა­ვებს შო­რის. უსაფრ­თხო­ე­ბის სტან­დარ­ტე­ბის მი­ხედ­ვით, სა­ბუ­რა­ვი გა­მოშ­ვე­ბი­დან და­ახ­ლო­ე­ბით 6 წლის შემ­დეგ კარ­გავს თა­ვის პირ­ვე­ლად თვი­სე­ბებს და უსაფრ­თხო­ე­ბის­თვის გან­კუთ­ვნილ ფუნ­ქცი­ას, შე­სა­ბა­მი­სად უსაფრ­თხო, სწრაფ და სტა­ბი­ლურ და­მუხ­რუ­ჭე­ბას სხვა­დას­ხვა სიჩ­ქა­რე­ზე ვე­ღარ უზ­რუნ­ვე­ყოფს. გაც­ვე­თი­ლი სა­ბუ­რა­ვი და­მუხ­რუ­ჭე­ბის მან­ძილს 10-15 მეტ­რით ზრდის, შე­სა­ბა­მი­სად, იზ­რდე­ბა შე­ჯა­ხე­ბის რის­კიც. ჩვენს ქვე­ყა­ნა­ში შე­მო­სუ­ლი მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბის უმე­ტე­სო­ბა ამ ასაკს აღე­მა­ტე­ბა, ბევ­რი მათ­გა­ნი 6-ის კი არა, 10 წელ­ზე მე­ტი­საც კი არის, ამი­ტომ მათი მო­ჭი­დე­ბის ხა­რის­ხი მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად შემ­ცი­რე­ბუ­ლია. რო­დე­საც სა­ბუ­რა­ვი ვერ ას­რუ­ლებს თა­ვის ძი­რი­თად როლს, მძღო­ლის რე­აქ­ცი­ის სის­წრა­ფეს მნიშ­ვნე­ლო­ბა აღარ აქვს – ტექ­ნი­კუ­რად შე­უძ­ლე­ბე­ლია მან­ქა­ნის დრო­უ­ლად შე­ჩე­რე­ბა. ახა­ლი, ხა­რის­ხი­ა­ნი სა­ბუ­რა­ვი კი, სწო­რედ ამ კრი­ტი­კულ მო­მენ­ტში უზ­რუნ­ველ­ყოფს უსაფრ­თხო­ე­ბას, როცა მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვი შე­იძ­ლე­ბა მძღო­ლი და­ა­ღა­ლა­ტოს,“ – გვე­უბ­ნე­ბა ორ­გა­ნი­ზა­ცია „სა­ქარ­თვე­ლოს ალი­ან­სი უსაფრ­თხო გზე­ბის­თვის“ გამ­გე­ო­ბის თავ­მჯდო­მა­რე, ეკა ლა­ლი­აშ­ვი­ლი.
ასე­ვე, ერთ-ერთი გავ­რცე­ლე­ბუ­ლი მი­თია, რომ ახა­ლი და კარ­გი „ყვე­ლა სე­ზო­ნის” სა­ბუ­რა­ვი იგი­ვე ფუნ­ქცი­ას ას­რუ­ლებს, რა­საც ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვი. ეკა ლა­ლი­აშ­ვი­ლის თქმით, „ყვე­ლა სე­ზო­ნის” სა­ბუ­რა­ვი არ არის იმ­დე­ნად ეფექ­ტუ­რი ზამ­თრის პი­რო­ბებ­ში გა­მო­სა­ყე­ნებ­ლად, რამ­დე­ნა­დაც ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვი. ამას­თა­ნა­ვე, გა­სათ­ვა­ლის­წი­ნე­ბე­ლია მისი ცვე­თის ინ­ტენ­სი­ვო­ბაც, რო­მე­ლიც გა­ცი­ლე­ბით აღე­მა­ტე­ბა ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვი­სას. თუ ყუ­რა­დღე­ბას გა­ვა­მახ­ვი­ლებთ ეკო­ნო­მი­უ­რო­ბა­ზეც, აღ­სა­ნიშ­ნა­ვია, რომ ცვე­თის კუ­თხით, სხვა­დას­ხვა სე­ზო­ნის სა­ბუ­რა­ვე­ბის ქონა უფრო მომ­გე­ბი­ა­ნია, ვიდ­რე „ყვე­ლა სე­ზო­ნის”. სა­ბო­ლოო ჯამ­ში, მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვის შე­ძე­ნით მი­ღე­ბუ­ლი ეკო­ნო­მია, ფაქ­ტობ­რი­ვად, მხო­ლოდ მოკ­ლე­ვა­დი­ა­ნია.
ევ­რო­პუ­ლი სტან­დარ­ტე­ბი მკაც­რად ზღუ­დავს მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბას, და ჩვენს ქვე­ყა­ნა­შიც რე­გუ­ლა­ცი­ე­ბი ნელ-ნელა იმ მი­მარ­თუ­ლე­ბით ვი­თარ­დე­ბა, რომ და­ი­ნერ­გოს უფრო მა­ღა­ლი უსაფრ­თხო­ე­ბის სტან­დარ­ტე­ბი.
„გა­სა­გე­ბია, რომ ბევ­რის­თვის ახა­ლი სა­ბუ­რა­ვის შე­ძე­ნა ფი­ნან­სუ­რად მარ­ტი­ვი არაა, თუმ­ცა მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნია გვახ­სოვ­დეს: ფა­სის მე­ო­რე მხა­რეს ყო­ველ­თვის ჩვე­ნი და სხვი­სი უსაფრ­თხო­ე­ბა დგას. გარ­და ამი­სა, თუ მძღო­ლი სე­ზო­ნურ სა­ბუ­რა­ვებს შე­ი­ძენს და მათ სწო­რად შე­ი­ნა­ხავს, ეს გა­და­წყვე­ტი­ლე­ბა არა მხო­ლოდ უსაფრ­თხო, არა­მედ გრძელ­ვა­დი­ან პერ­სპექ­ტი­ვა­ში ფი­ნან­სუ­რა­დაც გა­მარ­თლე­ბუ­ლია,“ – გვირ­ჩე­ვენ ექ­სპერ­ტე­ბი.
და ბო­ლოს, რა მო­თხოვ­ნე­ბი და რე­კო­მენ­და­ცი­ე­ბი მოქ­მე­დებს ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვებ­თან და­კავ­ში­რე­ბით და რა­ტომ არის მათი სწო­რად შერ­ჩე­ვა მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი უსაფრ­თხო­ე­ბის­თვის, საგ­ზაო მოძ­რა­ო­ბის უსაფრ­თხო­ე­ბის ექ­სპერტსს, შალ­ვა ოგ­ბა­ი­ძეს მი­აჩ­ნია, რომ ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვე­ბის გა­მო­ყე­ნე­ბა მნიშ­ვნე­ლო­ვა­ნი საგ­ზაო მოძ­რა­ო­ბის უსაფრ­თხო­ე­ბის­თვის და მათი არ­ქო­ნა კი რის­კე­ბის შემ­ცვე­ლია: „მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბის შე­ძე­ნას, პრაქ­ტი­კუ­ლად, არ აქვს არც მოკ­ლე­ვა­დი­ა­ნი და არც გრძელ­ვა­დი­ა­ნი სარ­გე­ბე­ლი, რად­გან სა­კი­თხი პირ­და­პირ უკავ­შირ­დე­ბა ადა­მი­ა­ნის, ოჯა­ხის წევ­რე­ბის, ბავ­შვე­ბის და მო­მა­ვა­ლი თა­ო­ბის უსაფრ­თხო­ე­ბას. ზამ­თრის სე­ზონ­ზე შე­სა­ბა­მი­სი სა­ბუ­რა­ვე­ბით გა­და­ად­გი­ლე­ბა არა მხო­ლოდ რე­კო­მენ­და­ცია, არა­მედ სი­ცო­ცხლის დაც­ვის აუ­ცი­ლე­ბე­ლი პი­რო­ბაა. გა­სა­გე­ბია ისიც, რომ ყვე­ლას არ აქვს სა­შუ­ა­ლე­ბა ახა­ლი ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვე­ბი შე­ი­ძი­ნოს, თუმ­ცა, ამ სი­ტუ­ა­ცი­ა­ში გა­მო­სა­ვა­ლი მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბი ნამ­დვი­ლად არ არის. ასეთ შემ­თხვე­ვა­ში უფრო გო­ნივ­რუ­ლია ადა­მი­ა­ნებ­მა თავი შე­ი­კა­ვონ შორ მან­ძილ­ზე გა­და­ად­გი­ლე­ბის და­გეგ­მვის­გან, ვიდ­რე სა­კუ­თა­რი და სხვი­სი სი­ცო­ცხლე და­უც­ველ პი­რო­ბებ­ში ჩა­ა­ყე­ნონ. მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვე­ბის ყვე­ლა­ზე დიდი პრობ­ლე­მა მათი უც­ნო­ბი ის­ტო­რი­აა. მძღოლს არ შე­უძ­ლია იცო­დეს, რა პი­რო­ბებ­ში ინა­ხე­ბო­და სა­ბუ­რა­ვი, რო­გორ და რა რე­ჟიმ­ში იყო ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­ა­ში, ან რა ფა­რუ­ლი და­ზი­ა­ნე­ბე­ბი აქვს: მიკ­რობ­ზა­რე­ბი, დარ­ტყმით გა­მოწ­ვე­უ­ლი დე­ფორ­მა­ცი­ე­ბი, გა­და­ხუ­რე­ბით და­ზი­ა­ნე­ბუ­ლი რე­ზი­ნი თუ სხვა. გარ­და ამი­სა, ბა­ზარ­ზე ხში­რად გვხვდე­ბა სა­ბუ­რა­ვე­ბი, რო­მელ­თა პრო­ტექ­ტო­რი ხე­ლოვ­ნუ­რად არის გაღ­რმა­ვე­ბუ­ლი. ასე­თი „აღ­დგე­ნი­ლი“ სა­ბუ­რა­ვი გა­რეგ­ნუ­ლად შე­იძ­ლე­ბა ნორ­მა­ლუ­რად გა­მო­ი­ყუ­რე­ბო­დეს, მაგ­რამ სტრუქ­ტუ­რუ­ლად გა­ცი­ლე­ბით სუს­ტია. შე­დე­გად, მისი გა­მო­ყე­ნე­ბა ისე­თი­ვე მა­ღალ რისკს ქმნის, რო­გორც ყი­ნულ­სა და თოვ­ლზე ზა­ფხუ­ლის სა­ბუ­რა­ვით გა­და­ად­გი­ლე­ბა. სწო­რედ ამი­ტომ, ზამ­თრის პი­რო­ბებ­ში მე­ო­რა­დი სა­ბუ­რა­ვის შე­ძე­ნა სრუ­ლად უნდა ავი­რი­დოთ. უსაფრ­თხო­ე­ბას და­მა­ტე­ბით უზ­რუნ­ველ­ყოფს ის ფაქ­ტიც, რომ ახა­ლი ზამ­თრის სა­ბუ­რა­ვე­ბი აღ­ჭურ­ვი­ლია სპე­ცი­ა­ლუ­რი DOT კო­დით, რო­მე­ლიც მძღო­ლებს სა­შუ­ა­ლე­ბას აძ­ლევს, მარ­ტი­ვად გან­სა­ზღვრონ სა­ბუ­რა­ვის დამ­ზა­დე­ბის წელი და კვი­რა, მისი ტიპი და ის პი­რო­ბე­ბი, რომ­ლებ­შიც ექ­სპლუ­ა­ტა­ცი­აა რე­კო­მენ­დე­ბუ­ლი. სა­ბო­ლო­ოდ, რო­დე­საც საქ­მე სი­ცო­ცხლე­სა და უსაფრ­თხო­ე­ბას ეხე­ბა, მცდე­ლო­ბამ – დავ­ზო­გოთ მცი­რე თან­ხა – არ უნდა გა­და­ა­ჭარ­ბოს საღ აზრს. ზამ­თრის სე­ზონ­ზე ერ­თა­დერ­თი უსაფრ­თხო და სწო­რი არ­ჩე­ვა­ნია ახა­ლი, სან­დო და ხა­რის­ხი­ა­ნი სა­ბუ­რა­ვე­ბის შე­ძე­ნა“.