რა გადაჰქონდა თურქეთის თვითმფრინავს, რომელიც საქართველოში ჩამოვარდა და რა ხდება ცნობილი წინასწარი გამოძიების შედეგად?

აზერბაიჯანული გამოცემა APA ინფორმირებულ წყაროზე დაყრდნობით იუწყება, რომ თურქეთის თვითმფრინავში, რომელიც საქართველოში ჩამოვარდა ასაფეთქებელი ნივთიერებები ან მოწყობილობები არ ყოფილა.

გამოცემის ცნობით, თვითმფრინავში მხოლოდ F-16 თვითმფრინავის სათადარიგო ნაწილები იყო.  ბორტზე კი იმყოფებოდნენ სპეციალისტები, რომლებიც ამ გამანადგურებლებს ემსახურებოდნენ და რომლებიც ბაქოში 8 ნოემბერს გამართულ სამხედრო აღლუმში მონაწილეობდნენ. მათ, თვითმფრინავში ასვლამდე, გაიარეს ყველა პროცედურა და შემოწმება, აეროპორტის უსაფრთხოების რეგულაციების შესაბამისად.

APA წერს, რომ ჩამოვარდნილი თვითმფრინავი ექსპლუატაციაში დიდი ხნის განმავლობაში იმყოფებოდა და ბოლოს მას რემონტი 2020 წელს ჩაუტარდა.

გამოცემის ინფორმაციით, პირველადი დაკვირვებები მიუთითებს, რომ თვითმფრინავის კორპუსზე გარე ზემოქმედების კვალი არ შეინიშნება. ცნობისთვის, უნდა აღინიშნოს, რომ გასული წლის 25 დეკემბერს აზერბაიჯანული Embraer-190-ის ჩამოვარდნის შემდეგ, პირველმა შემოწმებამ ნათლად აჩვენა, რომ თვითმფრინავის კორპუსზე გარე ზემოქმედების შედეგად წარმოქმნილი მრავალი ხვრელი იყო. ამან საფუძველი დაუდო თვითმფრინავის ჩამოგდების ვერსიის გაჩენას.

„ამიტომ, C-130-ის კორპუსზე გარე ზემოქმედების ელემენტების არარსებობა გამორიცხავს მისი ჩამოგდების შესაძლებლობას. მაშინაც კი, თუ ვივარაუდებთ თვითმფრინავში ასაფეთქებელი ნივთიერების ან მოწყობილობის არსებობის და მისი აფეთქების შესაძლებლობას, ჩამოვარდნილი თვითმფრინავის კორპუსზე აუცილებლად უნდა იყოს აფეთქების კვალი“, – აღნიშნა წყარომ.

გამოცემა წერს, რომ წინასწარი გამოძიება იძლევა საფუძველს, ყურადღება ორ ვერსიაზე გამახვილდეს. პირველი, რადგან თვითმფრინავი დიდი ხანია ექსპლუატაციაშია, მის კორპუსზე შესაძლოა კოროზია წარმოქმნილიყო, რაც თვითმფრინავის ჰაერში მაღალი წნევის ქვეშ ჩამოვარდნის სერიოზული მიზეზია. გამოცემის ინფორმაციითვე, მეორე ვერსია ისაა, რომ სატვირთო თვითმფრინავებით გადაზიდული ტვირთი მყარად არის დამაგრებული შესაბამისი მოთხოვნების შესაბამისად. ამ მოთხოვნის შეუსრულებლობა იწვევს ტვირთის გადაადგილებას ტურბულენტობის ან სხვა ეფექტების გამო და სერიოზულ გართულებებს შიგნით, რაც ავარიის საკმარისი მიზეზია.

„ეს ყველაფერი იმაზე მიუთითებს, რომ სოციალურ მედიაში ამჟამად გავრცელებული ზოგიერთი შეთქმულების თეორია უსაფუძვლოა. სინამდვილეში, ამისთვის არანაირი საფუძველი არ არსებობს, რადგან თვითმფრინავის შავი ყუთი ნათელს მოჰფენს ავარიის გამომწვევ მიზეზებს“, – წერს გამოცემა.

ასევე დაგაინტერესებთ

შალვა პაპუაშვილი – მთავარი გამოწვევა, რაც ანტიკორუფციულ ბიუროს აქვს, მისი დასახელებაა, რადგან სახელის გამო საგამოძიებო უწყება გგონიათ – დეკლარაციების შემგროვებელი ორგანიზაციაა და არ მიგვიცია უფლებამოსილება, ჩასაფრება და ძიება დაიწყოს

შალვა პაპუაშვილი – სტრუქტურები, რომლებიც ჩართული არიან კორუფციის წინააღმდეგ ბრძოლაში, არავის ხელს არ აფარებს, არ არსებობს ავტორიტეტი, რომელსაც ისინი მოერიდებიან – კორუფციის ყველა ხვრელი უნდა ჩაიკეტოს