მოგზაურთა თითქმის 70% შეშფოთებულია, რომ არასტაბილურმა გლობალურმა გარემომ შესაძლოა გავლენა მოახდინოს მათი მოგზაურობის გეგმებზე მომდევნო 12 თვეში – Omio-ს ანგარიში
მოგზაურთა თითქმის 70% შეშფოთებულია, რომ არასტაბილურმა გლობალურმა გარემომ შესაძლოა გავლენა მოახდინოს მათი მოგზაურობის გეგმებზე მომდევნო 12 თვის განმავლობაში. ამავდროულად, ყოველმა მესამე რესპონდენტმა აღიარა, რომ ისურვებდა უფრო მეტ მოგზაურობას ვიდრე ადრე, – ეს არის მულტიმოდალური დაჯავშნის პლატფორმის Omio-ს ანგარიშის NowNext’25–ის შედეგი, რომელიც კვლევით ინსტიტუტ YouGov-თან თანამშრომლობით მომზადდა.
მონაცემების თანახმად, გამოკითხულთა 38% მოგზაურობას სხვა დისკრეციულ ხარჯებთან შედარებით უპირატესობას ანიჭებს. ამავდროულად, იზრდება ბიუჯეტის გათვალისწინებით დაკავებული მოგზაურების რიცხვი, რომლებიც მოგზაურობებს სეზონის მიღმა (28%) ჯავშნიან და ფრთხილად დაგეგმავენ (27%).
სოციალური მედია და ხელოვნური ინტელექტი მნიშვნელოვან როლს თამაშობენ დანიშნულების ადგილის არჩევაში (შესაბამისად, რესპონდენტთა 29% და 9%), თუმცა ადამიანების უმეტესობა პირად გამოცდილებას (42%) ან ოჯახის წევრებისა და მეგობრების რეკომენდაციებს (39%) ეყრდნობა. რესპონდენტთა თითქმის მეოთხედი (23%) აღნიშნავს სატელევიზიო შოუებისა და ფილმების გავლენას მათ შემდეგ მოგზაურობაზე – ე.წ. „ეკრანის ტურიზმი“ პოპულარული ტენდენცია ხდება.
ზღვისპირა დასვენებისადმი ინტერესი, სავარაუდოდ, 2026 წელს აღდგება: ტურისტების დაახლოებით 46% პლაჟებსა და ზღვისპირა კურორტებზე მოგზაურობას განიხილავს. თუმცა, ანალიტიკოსების აზრით, მოგზაურთა 20% განმარტოებულ დასასვენებელ ადგილებს აირჩევს, ხოლო 18% – ვიზიტებს სამკურნალო მიზნებით, – წერენ ანალიტიკოსები.
ეკოტურიზმი კვლავ მნიშვნელოვანი დარჩება (აირჩია გამოკითხვის მონაწილეთა 17%-მა), თუმცა მოგზაურობის მამოძრავებელი ძალები იქნება ადგილობრივი ბიზნესის მხარდაჭერა (25%), რეგიონული კულტურის გაცნობა (38%) და ნაკლებად ცნობილი ადგილების აღმოჩენა (32%).
სხვათა შორის, მოგზაურებმა ნაკლებად პოპულარული მიმართულებების არჩევის მთავარ კრიტერიუმებად დაბალი ფასები (51%), ტურისტების რაოდენობა (44%) და უნიკალური ღირსშესანიშნაობები (40%) დაასახელეს. აღსანიშნავია, რომ ევროპელები შორეულ ქვეყნებთან შედარებით საკუთარ რეგიონში მოგზაურობას ამჯობინებენ.
„მოგზაურობის ინდუსტრიამ ბოლო წლებში დრამატული ცვლილებები განიცადა: პანდემიის დროს მოგზაურობის თითქმის სრული არარსებობიდან და „შურისძიების“ ტურებიდან დაწყებული, გააზრებული მოგზაურობის „ახალი ერამდე“. რაც არ შეცვლილა, არის ადამიანების სურვილი, შეისწავლონ სამყარო“, – კომენტარი გააკეთა Omio-ს B2C პრეზიდენტმა, ვერონიკა დიკვატრომ შედეგებზე.
გამოკითხვა ჩატარდა მსოფლიოს მასშტაბით 10 555-ზე მეტ ადამიანს შორის: იტალიაში, ესპანეთში, გერმანიაში, დიდ ბრიტანეთში, აშშ-ში, ბრაზილიაში, იაპონიასა და ავსტრალიაში, რომლებიც მოგზაურობას მომდევნო 12 თვის განმავლობაში გეგმავენ.
წყარო: buyingbusinesstravel
