მითია, რომ ელექტრომობილით თბილისიდან ბათუმში ჩასვლას ვერ შეძლებთ

ქართულ საავტომობილო ბაზარზე პირველი ელექტრომობილი დაახლოებით 10 წლის წინ გამოჩნდა. ახალშექმნილი მანქანა მაშინ ჯერ კიდევ დაბალი გამავლობის იყო და მაქსიმუმ 150-200 კილომეტრის გავლა შეეძლო. თუმცა ტექნოლოგიებთან ერთად ელექტრომობილების წარმოებაც განვითარდა. მსოფლიოს წამყვანი ავტომწარმოებლები დღეს ბაზარს სრულიად განახლებულ, მძლავრ ელექტრომობილებს სთავაზობენ. სულ უფრო იზრდება მანძილიც, რომელსაც ელექტრომობილი ერთი სრული დამუხტვით გადის.

ელექტრომობილებს, რომლებსაც მომხმარებელს „თეგეტა ქარსში“ შემავალი კომპანია „ავტო გალერი“ სთავაზობს, ერთი სრული დამუხტვით საშუალოდ 350-500 კილომეტრის გავლა შეუძლიათ. ეს მაჩვენებელი კი ამსხვრევს მითს, რომ თბილისიდან ბათუმში ელექტრომობილით ჩასვლა შეუძლებელია.

„ავტო გალერიმ“ ელექტრომობილებთან დაკავშირებული მითების შესახებ კამპანია დაიწყო, რომლის მიზანიც საზოგადოების ცნობიერების ამაღლება და არასწორი წარმოდგენების შეცვლაა.

ლევან თაღიაშვილი, „ავტო გალერის“ მარკეტინგის მენეჯერი: „ავტო გალერიში“ ჩავატარეთ ექსპერიმენტი:  Volkswagen ID4-ის ელექტრომობილით თბილისიდან ს მიმართულებით გავემგზავრეთ. მგზავრობა შემოდგომაზე დავგეგმეთ, როდესაც, უამინდობის გამო, ელექტრომობილების გამავლობა უფრო ნაკლებია. ბათუმში შეუფერხებლად ჩავედით, მეტიც – ბატარეას კიდევ 8%-ის ენერგიის გამომუშავების შესაძლებლობა ჰქონდა. როგორც ამ პრაქტიკული გამოცდილებით, ისე თეორიული მაგალითებით შეგვიძლია, ვთქვათ, რომ „ავტო გალერის“ შოურუმში განთავსებული ყველა ავტომობილი ბათუმამდე დაუბრკოლებლად ჩაგიყვანთ.

ელექტრომობილების მიმართულებას დაახლოებით სამი წელია ვავითარებთ. გამოცდილებამ გვაჩვენა, რომ ყველაზე მოთხოვნადი მოდელი სწორედ  Volkswagen ID4 არის. ის თავისი კომპლექტაციით, გამავლობითა და ხარისხით გამორჩეულია. შოურუმში კიდევ 15-მდე ბრენდის ელექტრომობილი გვყავს, მათ შორის არის Tesla-ს, Honda-სა და Toyota-ს ელექტრომობილები. „ავტო გალერი“ მომხმარებელს მრავალფეროვანი არჩევანის საშუალებას აძლევს“.

ავტოტრანსპორტის ელექტრიფიკაცია 21-ე საუკუნის ერთ-ერთი მთავარი ტენდენციაა. გაზრდილი მოთხოვნა ელექტრომობილების უნიკალური მახასიათებლებით აიხსნება: ის ეკომეგობრული ტრანსპორტია და არ აქვს არავითარი გამონაბოლქვი. აგრეთვე, მცირე რაოდენობით საჭიროებს ისეთ დამაბინძურებელ სითხეებს, როგორებიცაა ძრავის ზეთი და ძრავის გამაგრილებელი სითხე. თითქმის არ სჭირდება დრო და ფინანსები სერვისსა და ტექნიკურ მომსახურებაზე. ელექტრომობილები ნაკლებად ხმაურიანია და უფრო კომფორტული დაძვრისა და აქსელერაციის საშუალებას იძლევა.

ლევან თაღიაშვილი, „ავტო გალერის“ მარკეტინგის მენეჯერი: „თბილისში ყოველდღიური მოხმარებისას ავტომობილის დამუხტვა საშუალოდ კვირაში ერთხელ არის საჭირო. ეს კი პრობლემა აღარ არის. საქართველოში, განსაკუთრებით კი დედაქალაქში, ელექტროობილის დამტენები ბევრ ლოკაციაზეა დამონტაჟებული. აღსანიშნავია, რომ „“ საქართველოს მასშტაბით დამატებით 70 დამტენის მონტაჟს გეგმავს, აქედან 10 სწრაფი დამტენი იქნება. რაც ნიშნავს იმას, რომ სულ რაღაც ნახევარ საათში ავტომობილის დაახლოებით 80%-ამდე დამუხტვაა შესაძლებელი. მსგავსი დამტენები უკვე დამონტაჟებულია გორსა და ზესტაფონში“.

აღსანიშნავია, რომ ყველა ელექტრომობილს აქვს რეზერვი, რაც ნიშნავს, რომ ბატარეის ენერგიის ამოწურვის შემდეგაც მანქანით დამატებით კიდევ რამდენიმე კილომეტრის გავლაა შესაძლებელი. მანძილი და დრო უახლოეს დასამუხტ ობიექტამდე მისასვლელად სრულიად საკმარისია.

„თეგეტა ჰოლდინგის“ ერთ-ერთ მიმართულებაში, „თეგეტა ქარსში“ შემავალი კომპანია „ავტო გალერი“ ქართულ ბაზარზე 2018 წლიდან ოპერირებს. მულტიბრენდულ შოურუმში წარმოდგენილია როგორც ახალი, ისე მეორადი ელექტრომობილების ფართო არჩევანი. ეკომეგობრული ავტომობილების გარდა კომპანია ახდენს დეფიციტური და ექსკლუზიური ავტომობილების შემოყვანას. 2020 წლიდან „ავტო გალერი“ NIU-ს ელექტრომოპედების, 2023 წლიდან კი Polaris-ის ოფიციალური პარტნიორი და შემომყვანია ქართულ ბაზარზე. ბრენდის ერთ-ერთი მთავარი ფასეულობა ეკოლოგიაზე ზრუნვაა.