90% შესრულებულია და ათვისებულია 756 მლნ აშშ დოლარი – როგორ მიმდინარეობს ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის მშენებლობა

მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო ხაზის სამშენებლო სამუშაოების 90% შესრულებულია, რომლის სრულად დასრულება 2024 წლის ბოლომდე იგეგმება. ამის შესახებ „კომერსანტს“ მარაბდა-კარწახის რკინიგზის ადმინისტრაციაში განუცხადეს.
„დღეის მდგომარეობით, შესრულებულია სამშენებლო სამუშაოების 90%. მათი დასრულება იგეგმება 2024 წელს, რის შემდეგაც მოხდება მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო მონაკვეთის ექსპლუატაციაში გაშვება“, – განაცხადეს მარაბდა-კარწახის რკინიგზის ადმინისტრაციაში.
ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საქართველოს ნაწილის გაფართოებისთვის ინვესტიცია აზერბაიჯანულმა მხარემ ჩადო, როგორც ორგანიზაციაში აცხადებენ, ამ ეტაპზე 756 მლნ დოლარი არის ათვისებული.
„საერთაშორისო საკრედიტო ხელშეკრულების შესაბამისად, დღეისათვის ათვისებულია 756 მლნ აშშ დოლარი“, – განმარტავენ მარაბდა-კარწახის რკინიგზაში.
რაც შეეხება ტვირთებს, პროექტის დასრულების შემდეგ, მარაბდა-კარწახის სარკინიგზო მონაკვეთზე შესაძლებელი იქნება წელიწადში 5 მილიონი ტონა ტვირთის გატარება და რკინიგზა სხვადასხვა სახეობის ტვირთს მოემსახურება. გარდა ამისა, ორ ქვეყანას შორის ერთობლივი საწარმოს შექმნასთან დაკავშირებითაც შესაბამისი იურიდიული პროცედურები უკვე დაწყებულია.
ცნობისთვის, ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა ექსპლუატაციაში 2017 წლის 30 ოქტომბერს შევიდა. პროექტის ფარგლებში აშენდა ყარსი-ახალქალაქის რკინიგზა 98 კმ სიგრძის მონაკვეთი, საიდანაც 68 კმ თურქეთის მონაკვეთია, 30 კმ საქართველოზე გადის. ასევე საქართველოში ახალქალაქი-თბილისის 183 კმ მონაკვეთის რეკონსტრუქცია განხორციელდა.
ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის საერთო სიგრძე 826 კმ-ია. 2021 წელს ამ რკინიგზაზე ტვირთის გადაზიდვის მოცულობამ 476,9 ათასი ტონა (+ 2,1-ჯერ მეტი 2020 წლის მაჩვენებელზე) შეადგინა.
რკინიგზის მაგისტრალის ქართულ ნაწილზე სამუშაო აზერბაიჯანმა დააფინანსა, რომელმაც საქართველოს ორი შეღავათიანი სესხი, ჯამში $775 მილიონი გამოუყო.
ორი დღის წინ თურქეთის პრეზიდენტმა რეჯეფ თაიფ ერდოღანმა აზერბაიჯანელ კოლეგა ილჰამ ალიევთან შეხვედრისას განაცხადა, რომ ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის განახლების სამუშაოები სწრაფად უნდა დასრულდეს.
გარდა ამისა, 2023 წლის დეკემბერში აზერბაიჯანული მედია წერდა, რომ პროექტის 90 პროცენტი, რომელსაც მთელი მსოფლიო განსაკუთრებულ მნიშვნელობას ანიჭებს, უკვე დასრულებული იყო.

ასევე დაგაინტერესებთ