სამხედრო რელსებზე გადასული ეკონომიკის გამო რუსეთის მეტალურგიაში წელს ვარდნა 10.2%-ია

მეტალურგიაში მიმდინარე წელს ვარდნამ შეადგინა -10.2%, რაც ომის დაწყების შემდეგ ყველაზე დიდი ფინანსური და საშტატო ზარალია.
ს უმსხვილესი სამრეწველო კომპანიები, რკინიგზიდან და ავტომობილებიდან დაწყებული მეტალურგიით, ქვანახშირით, ალმასით და ცემენტით დამთავრებული, შიდა მოთხოვნის შემცირებისა და ექსპორტის შემცირების გამო თაბამშრომლებს ითხოვენ.
„როიტერმა“ რუსეთის სამთო და სატრანსპორტო სექტორებში ექვსი კომპანია გამოავლინა, რომელთაგან უმეტესობა სამრეწველო გიგანტია, რომლებმაც სამუშაო კვირები შეამცირეს ხელფასების ხარჯების შემცირების მცდელობისას ისე, რომ უმუშევრობის სტატისტიკის ზრდისთვის თავი აერიდებინათ.
რუსეთის მაკროეკონომიკური ანალიზისა და მოკლევადიანი პროგნოზირების ცენტრმა, გავლენიანმა კვლევითმა არაკომერციულმა ორგანიზაციამ, განაცხადა, რომ ეკონომიკის არასამხედრო სექტორები წლის დასაწყისიდან 5.4%-ით შემცირდა. ცენტრი მშპ-ს ზრდის მნიშვნელოვან შენელებას პროგნოზირებს წელს 0.7-1.0%-მდე.
პუტინის პირველი ორი საპრეზიდენტო ვადის განმავლობაში, 2000 წლიდან 2008 წლამდე, რუსეთის ეკონომიკა 1999 წელს 200 მილიარდ დოლარზე ცოტა ნაკლებიდან 1.7 ტრილიონ დოლარამდე გაიზარდა, თუმცა, რუსეთის ნომინალური მშპ ამჟამად 2.2 ტრილიონ დოლარს შეადგენს, რაც დაახლოებით იგივეა, რაც 2013 წელს.
ეკონომისტების თქმით, კომპანიები მზარდი გამოწვევების წინაშე დგანან, დაწყებული მაღალი საპროცენტო განაკვეთებით, გაუფასურებული რუბლით, შიდა მოთხოვნის შემცირებით, სანქციების გამო საექსპორტო ბაზრების შესუსტებითა და იაფი ჩინური იმპორტით.
როიტერსს ორი წყაროს ცნობით, „რუსეთის რკინიგზამ“, რომელიც 700 000 ადამიანს ასაქმებს, თავის ცენტრალურ თანამშრომლებს სთხოვა, თვეში სამი დამატებითი დღე აეღოთ საკუთარი ხარჯებით, რეგულარული არდადეგებისა და არასამუშაო დღეების გარდა.
ეკონომისტების თქმით, კომპანიის შემოსავალი, რომელიც დიდი ხანია რუსეთის ეკონომიკის, განსაკუთრებით მისი სასაქონლო ექსპორტის სარკედ ითვლება, მცირდება ქვანახშირის, ლითონებისა და ნავთობის მარაგების შემცირების გამო.
გორკის საავტომობილო ქარხანა (ГАЗ), წამყვანი ფურგონების მწარმოებელი, რომელიც მინიმუმ 20 000 ადამიანს ასაქმებს, აგვისტოში ოთხდღიან სამუშაო კვირაზე გადავიდა, ისევე როგორც სატვირთო მანქანების მწარმოებელი „კამაზი“, რომელიც დაახლოებით 30 000 ადამიანს ასაქმებს.
რუსეთის უმსხვილესი ავტომწარმოებლის, „ავტოვაზის“ პროფკავშირმა, რომელიც დაახლოებით 40 000 ადამიანს ასაქმებს, „როიტერსს“ დაუდასტურა, რომ ქარხანამ 29 სექტემბერს ოთხდღიანი სამუშაო კვირა შემოიღო.
მსოფლიოში უმსხვილესმა ალმასის მწარმოებელმა კომპანიამ „ალროსამ“ 10%-ით შეამცირა ხელფასები ყველა იმ კატეგორიის თანამშრომლისთვის, რომლებიც უშუალოდ არ არიან ჩართულნი სამთო მოპოვებაში. კომპანიამ ასევე შეაჩერა ოპერაციები ნაკლებად მომგებიან მაღაროებში გაზაფხულსა და ზაფხულში.
ინდუსტრიის წყაროებისა და კომპანიის განცხადებების თანახმად, სამუშაო კვირები, დასაქმებულთა რაოდენობა და წარმოების მოცულობა შემცირდა მეტალურგიის, სამთო მოპოვების, ხის გადამუშავებისა და ქვანახშირის მოპოვების კომპანიებში.
„სვეზამ“, რუსეთის ერთ-ერთმა წამყვანმა ქაღალდისა და ტყის პროდუქტების კომპანიამ, გასულ თვეში დახურა თავისი პლაივუდის ქარხანა ტიუმენში, ს ქალაქში, რომელიც მოსკოვიდან 1700 კილომეტრში (1056 მილი) აღმოსავლეთით მდებარეობს, ავეჯზე მოთხოვნის მკვეთრი შემცირების გამო.
რუსული საკონსულტაციო სააგენტო NEFT Research-ის პარტნიორმა, ალექსანდრე კოტოვმა, „როიტერსს“ განუცხადა, რომ 2025 წლის პირველ ნახევარში ქვანახშირის ინდუსტრიაში 19 000 მუშა გაათავისუფლეს.
ინდუსტრიაში არსებული ვითარების შესახებ ინფორმირებულმა წყარომ „როიტერსს“ ანონიმურობის პირობით განუცხადა, რომ „მეჩელმა“ ამ ზაფხულს სამუშაო ძალა შეამცირა.