ავიაკომპანიები 2026 წელს რეკორდული 1 ტრილიონი დოლარის შემოსავალს გეგმავენ რაც ასახავს საჰაერო მოგზაურობაზე მდგრად გლობალურ მოთხოვნას, ტურისტული ნაკადის მაღალ დონეს და შორ მანძილზე ფრენების მიმდინარე აღდგენას. თუმცა, ამ იმპულსს შესაძლოა ხელი შეუშალოს გეოპოლიტიკური, ჯანმრთელობის, კლიმატისა და უსაფრთხოების რისკების რთულმა კომბინაციამ.
Riskline-ის ახალი ანგარიში მიუთითებს, რომ ავიაკომპანიების საოპერაციო გარემო სულ უფრო მყიფე ხდება. კვლევა 2026 წელს ინდუსტრიის წინაშე მდგარი ექვსი ყველაზე მნიშვნელოვანი გამოწვევის იდენტიფიცირებას ახდენს.
1. მოთხოვნა არ იქნება უფრო სუსტი – მისი პროგნოზირება უფრო რთული იქნება.
საჰაერო მოგზაურობაზე გლობალური მოთხოვნის შესუსტება მოსალოდნელი არ არის, თუმცა ის სულ უფრო ფრაგმენტული გახდება.
ტურისტული მოგზაურობის პიკური პერიოდები უფრო ხანგრძლივ პერიოდებზეა გადანაწილებული, ხოლო საქმიანი მოგზაურობა არათანაბრად აღდგება. ამავდროულად, ჭარბი ტურიზმის შეზღუდვები, ტურისტული გადასახადები და მოკლევადიანი გაქირავების შეზღუდვები იწვევს პოლიტიკით გამოწვეულ მოთხოვნის შოკებს.
Riskline-ის ანალიტიკოსები ასევე ფრთხილობენ ამერიკის შეერთებულ შტატებში შემომავალი ტურიზმის შეფასებებში, სადაც იმიგრაციის პოლიტიკის გაურკვევლობამ შეიძლება შეანელოს ზრდა, რაც გაართულებს ტრანსატლანტიკური მოგზაურობის დაგეგმვას, მაშინაც კი, როდესაც ქვეყანა ემზადება მნიშვნელოვანი საერთაშორისო სპორტული ღონისძიებების მასპინძლობისთვის.
2. ეპიდემიები, პანდემიები და კარანტინები ამჟამად ავიაკომპანიების ოპერაციულ პრობლემებად ითვლება.
Covid-19-ის, გრიპის და რესპირატორული ვირუსების პოტენციური დამთხვევა ქმნის ინდუსტრიაზე მუდმივ ზეწოლას მოგზაურობების პიკურ პერიოდებში. ახალმა აფეთქებებმა ასევე შეიძლება გამოიწვიოს მარეგულირებელი ზომები, დაწყებული მგზავრების ტესტირების მოთხოვნებიდან, დამთავრებული ეკიპაჟის ჯანმრთელობის პროტოკოლებით.
ექსტრემალური სიცხე და ჰაერის დაბინძურება სულ უფრო მეტ გავლენას ახდენს აეროპორტების ფუნქციონირებაზე, განსაკუთრებით მსხვილ ურბანულ ცენტრებსა და ღონისძიებების გამართვის რეგიონებში.
რას ნიშნავს ეს ავიაკომპანიებისთვის? ეკიპაჟის შეუფერხებელი მუშაობა სტრატეგიული დაგეგმვის საკითხი ხდება.
3. კლიმატური რისკები ჩვეულებრივი მოვლენა ხდება და არა გამონაკლისი
Riskline–ის პროგნოზში, კლიმატის ცვლილებები განიხილება როგორც განმეორებადი მოვლენა და არა ანომალია. ტყის ხანძრები, სიცხე, ქარიშხლები და ჰაერის ძლიერი დაბინძურება – ავიაკომპანიების ოპერაციული საქმიანობის განუყოფელი ნაწილია და ისინი განსაკუთრებით გავლენას ახდენენ ჩრდილოეთ ამერიკის, ევროპის, აზიისა და ოკეანეთის რეგიონებზე.
4. უსაფრთხოების რისკები სულ უფრო მეტად უკავშირდება აეროპორტებსა და საჰაერო სივრცეს.
აეროპორტების სიახლოვეს დრონების აქტივობის ზრდა, თანამშრომლების გაფიცვები და შენარჩუნებული დაძაბულობა საზღვრებზე – ეს ყველაფერი პირდაპირ მოქმედებს ავიაკომპანიების საქმიანობაზე.
გეოპოლიტიკური დაძაბულობა ზრდის დაზღვევის ხარჯებს, ხოლო საჰაერო სივრცის დახურვა ზრდის მარშრუტების სიგრძეს და საწვავის მოხმარებას.
5. კიბერსაფრთხეები
Riskline-ი მიუთითებს კიბერშეტევებზე, დეზინფორმაციასა და ინფრასტრუქტურის გაუმართაობაზე როგორც მზარდ ჰიბრიდულ საფრთხეებზე სფეროში, სადაც ავიაციის მჭიდროდ ინტეგრირებულ ციფრულ სისტემებზე დამოკიდებულება განსაკუთრებულ დაუცველობას ქმნის.
6. რეპუტაცია და ნდობა იძენს სულ უფრო დიდ მნიშვნელობას კოლაფსების დროს
Riskline-ის 2026 წლის პროგნოზში არის ვარაუდი, რომ შეფერხებებს ექნება მუდმივი და არა გამონაკლისის სახე.
კლიმატის ცვლილების ზემოქმედება, უსაფრთხოების ინციდენტები და პოლიტიკური კონფლიქტები აღარ განიხილება, როგორც „შავი გედები“ და მოგზაურები როგორც მოსალოდნელია მათ სულ უფრო ხშირად შეხვდებიან.




