EASA და EUROCONTROL-ი ფრენისას CO2 ემისიების შეფასების ერთობლივ ანგარიშს აქვეყნებენ

ევროპის საავიაციო უსაფრთხოების სააგენტომ (EASA) და EUROCONTROL-მა გამოაქვეყნეს ერთობლივი ანგარიში, რომელიც ემისიების შეფასების ახალ მეთოდოლოგიას წარმოადგენს. ანგარიში აანალიზებს CO2 ემისიებს აფრენიდან დაშვებამდე (“gate-to-gate”) პერიოდში.
ერთობლივი მოხსენება მიზნად ისახავს საავიაციო ინდუსტრიის მიერ გარემოზე ზემოქმედების გაუმჯობესებულ ანალიზს. ანგარიშში მოცემულია გამჭვირვალე და სტანდარტიზებული მეთოდოლოგია იმისთვის, რომ შეფასდეს და დაფიქსირდეს ნახშირორჟანგის (CO2) ემისიები ფრენის მთელი ციკლის განმავლობაში.
საავიაციო ემისიების შეფასების ახალი “gate-to-gate” (ჭიშკრიდან ჭიშკრამდე) მიდგომა უზრუნველყოფს CO2 ნაკვალევის უფრო ზუსტ სურათს, ვიდრე მხოლოდ ფრენის კრუიზული (Cruise) ფაზის განხილვა. ეს მოიცავს ყველა ეტაპს:
· მიწის ოპერაციები აეროპორტში (Gate-ზე).
· ტაქსირება (Taxiing).
· აფრენა და ასვლა (Take-off and Climb).
· კრუიზი (Cruise).
· დაშვება (Descent and Landing).
ეს თანამშრომლობა და ერთობლივი ანგარიში ხაზს უსვამს ევროპული საავიაციო ორგანიზაციების ვალდებულებას, გააძლიერონ მდგრადობა (Sustainability) და ხელი შეუწყონ ავიაციის კლიმატის ნეიტრალიტეტის მიზნების მიღწევას. ზუსტი მონაცემები გადამწყვეტია ინდუსტრიისთვის, რათა დაგეგმოს ეფექტური შემცირების სტრატეგიები და მიმართოს ინვესტიციები ყველაზე პრობლემური ეტაპების ოპტიმიზაციისკენ.