რატომ ხდება პროდუქტები სწრაფად მოდური და მალე რატომ ძველდება? – medium.com

ზოგჯერ ჩვენ ვყიდულობთ პროდუქტს არა იმიტომ, რომ მოგვწონს, არამედ იმიტომ, რომ სხვებს მოსწონთ. სწორედ ამიტომ ხდება ბრენდები ვირუსული. ამის შესახებ medium.com წერს.
უცხოურ სოციალურ ქსელებში აქტიურად განიხილება თერმოსების წყლის ბოთლების ბრენდი, Stanley. ბოლო წლებში მისი გაყიდვები $70 მილიონიდან $750 მილიონამდე გაიზარდა. ბრენდის პოპულარობა იმდენად სწრაფად გაიზარდა, რომ 2024 წელი Stanley-ის პიკად გამოცხადდა.
კიდევ ერთი პროდუქტი, რომელიც ბოლო წლებში ვირუსულად გავრცელდა, Adidas Samba ბოტასია. მას ატარებენ შოუბიზნესის ისეთი ცნობილი სახეები, როგორიცაა ბელა ჰადიდი და ჰეილი ბიბერი, მაგრამ მისი ყიდვა შეუძლებელია, რადგან ის გაიყიდა, როგორც კი გაყიდვაში ჩაეშვა. თუმცა, როცა Samba-ს ნიუ-იორკში ყველა გოგონა ატარებს, ის ისე მოდურად აღარ გამოიყურება. ეს მოდის ბუნებრივი ციკლია.
პროდუქტები პოპულარული ხდება და შემდეგ ძველდება. რა განაპირობებს ამას?
ეს შეიძლება აიხსნას რენე ჟირარის მიამიტური თეორიით. მისი იდეა მდგომარეობს იმაში, რომ ჩვენ გვინდა მივიღოთ არა ის, რაც ჩვენ თვითონ გვინდა, არამედ ის, რაც სხვებს სურთ, მათ ვისაც განსაკუთრებით მაღალი სტატუსი აქვთ.
პროდუქტები ხშირად რეკლამირებულია ცნობილი ადამიანების მეშვეობით, რათა მათ მიმართ ინტერესს გაზრდის, მაგრამ ვარსკვლავებთან კონტრაქტები ძვირია.
არის კიდევ ერთი სტრატეგია. ნუ ეცდებით იმოქმედოთ ცნობილი ადამიანების მეშვეობით, რომლებიც გავლენას ახდენენ კლიენტზე. იპოვეთ შუამავალი, რომელიც გავლენას ახდენს ცნობილ ადამიანზე, რომელიც გავლენას ახდენს თქვენს კლიენტზე.
Samba-ს დიზაინი, რომელიც ჩვენ დღეს ვიცით, დაინერგა 1972 წელს და 70-იან წლებში Samba გახდა მთავარი ჰიტი ფეხბურთის მოყვარულთა შორის (შესაძლოა, პროფესიონალი ფეხბურთელების წყალობით, რომლებიც ატარებდნენ ფეხსაცმელს).
1990-იან წლებში მოდელმა მიაღწია პოპ კულტურის აიკონის სტატუსს, როდესაც ის Oasis-ის წევრებს და ფილმ Trainspotting-ის მონაწილეებს ეცვათ. მაგრამ როდესაც პოპ კულტურა გაიზარდა, აუდიტორია გაფართოვდა და მით უფრო ნაკლებად მოდური ხდებოდა სპორტული ფეხსაცმელი.
2000-იანი წლებისთვის Samba უბრალოდ მინი-ფეხბურთის ფეხსაცმელი გახდა.
HBX-ის თანახმად, Adidas-მა დაიწყო სამბას აღორძინების დაგეგმვა 2020 წელს. ამისათვის მათ მიმართეს ბრიტანელ დიზაინერს გრეის უელს ბონერს, რათა გამოეშვათ შეზღუდული გამოცემა Samba, რომელმაც გამოხმაურება პოვა მოდის საზოგადოებაში. ახალი პროდუქტი მაშინვე გაიყიდა და აჟიოტაჟი გამოიწვია გადაყიდვის პლატფორმებზე, როგორიცაა StockX და GOAT.
თუ ბრენდი თავდაპირველ ფასზე ათასობით დოლარად იყიდება, ეს შეიძლება მხოლოდ ერთ რამეს ნიშნავდეს – მასზე მოთხოვნადია.
როგორ შეიძლება თქვენი ბრენდი ჩაერთოს ამ ციკლში?
დაფიქრდით – ვინ ახდენს თქვენს მომხმარებელზე გავლენას? ვინ მუშაობს მათთან? ვისი კარიერისთვის სურთ მიბაძვა? ვის ენდობიან? ვის აქვს მაღალი სტატუსი მათ თვალში? და იპოვეთ შუამავალი და პარტნიორი, ვინც გაარეკლამებს თქვენს ბრენდს და ვინც გავლენას ახდენს თქვენს მომხმარებელზე.

ასევე დაგაინტერესებთ