HICP-ის მიხედვით, ყველაზე მეტად სასტუმროების, კაფეებისა და რესტორნების სერვისი გაძვირდა

სამომხმარებლო ფასების ჰარმონიზაციის ინდექსი (HICP) 2023 წლის დეკემბრის მონაცემებით, წინა წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 0,5%-ით არის გაზრდილი.
საქსტატის მონაცემებით, წლიურ ჭრილში HICP -ი ყველაზე მაღალია შემდეგ კატეგორიაში: სასტუმროები, კაფეები და რესტორნები (6.5%), ტრანსპორტი (4,8%), განათლება (3.5%).ალკოჰოლური სასმელები, თამბაქო (3,5%), საცხოვრებელი სახლი, წყალი, ელექტროენერგია, აირი და სათბობის სხვა სახეები (1,3%).
HICP-ის შემცირდა შემდეგ კატეგორიაში: ავეჯი, საოჯახო ნივთები და მორთულობა, სახლის მოვლა-შეკეთებას მიმართულებით (3.2%), ჯანმრთელობის დაცვის სეგმენტში (3.1%), სურსათი და უალკოჰოლო სასმელების მიმართულებით (2.5%), კავშირგაბმულობის სეგმენტში (1,9%), დასვენება, გართობა და კულტურის მიმართულება (0,8%).
სამომხმარებლო ფასების ჰარმონიზაციის ინდექსი (HICP) გამოიყენება, ძირითადად, ევროკავშირის წევრი ქვეყნების მიერ და წარმოადგენს ფასების სტაბილურობის უმნიშვნელოვანეს მაჩვენებელს.
სამომხმარებლო ფასების ჰარმონიზებული ინდექსის გაანგარიშება ეფუძნება ევროკავშირის მიერ შემუშავებულ მეთოდოლოგიურ სახელმძღვანელოს და რეგულაციებს, რომელთა ზედმიწევნით დაცვა სავალდებულოა ამ ინდიკატორის მწარმოებელი ყველა ქვეყნისთვის.