აეროფლოტის სამგზავრო ბოინგ 737, რომელიც მოსკოვიდან ერევნის მიმართულებით მიფრინავდა, შერემეტიევოს აეროპორტში ავარიულად დაეშვა.
“პილოტმა გადაწყვიტა გამგზავრების პუნქტში დაბრუნება წინა შასის გაუმართაობის გამო,” განუცხადა ინფორმირებულმა წყარომ მეხუთე არხს.
თვის დასაწყისიდან ეს უკვე მეექვსე ინციდენტია რუსეთის უმსხვილესი ავიაკომპანიის თვითმფრინავებთან დაკავშირებით. 1 დეკემბერს კომპანიის Airbus A321 პულკოვოში დაეშვა კონდიცირების სისტემასთან დაკავშირებული პრობლემის გამო. იმავე დღეს აეროფლოტის ბოინგ 737 ავარიულად დაეშვა იუჟნო-სახალინსკში შასის მექანიზმის წნევის დაკარგვის გამო.
2 დეკემბერს ეროვნული ავიაკომპანიის Airbus A321 ავარიულად დაეშვა შერემეტევოში მარცხენა ძრავის გაუმართაობის შემდეგ. 6 დეკემბერს Aeroflot Boeing 777-ის ბორტზე მოკლე ჩართვის გამო აალება მოხდა.
12 დეკემბერს გადამზიდავი ბოინგი, რომელიც კრასნოიარსკიდან ფუკეტში მიფრინავდა, ორჯერ ვერ აფრინდა ტექნიკური გაუმართაობის გამო.
მანამდე ფედერალური საჰაერო ტრანსპორტის სააგენტო იტყობინებოდა, რომ წლის დასაწყისიდან 11 თვის განმავლობაში დაფიქსირდა თვითმფრინავის 670 ინციდენტი. 400 შემთხვევა (ანუ 60%) დაკავშირებული იყო თვითმფრინავის აღჭურვილობისა და ძრავების გაუმართაობასთან. დეპარტამენტმა ეს მაჩვენებლები ახსნა წლის განმავლობაში რეიდების 6,5%-ით ზრდით. ამასთან, ხაზგასმით აღნიშნეს, რომ 2022 წელთან შედარებით, ავარიების რაოდენობა 1,3%-ით შემცირდა, ხოლო ძრავებისა და თვითმფრინავების სერიოზული გაუმართაობა 2%-ით ნაკლებია.
დეპარტამენტის განცხადების შემდეგ, რუსეთის პრემიერ-მინისტრმა მიხაილ მიშუსტინმა სამსახურიდან გაათავისუფლა საჰაერო ტრანსპორტის ფედერალური სააგენტოს უფროსის მოადგილე გეორგი ბახარევი.
აშშ-სა და ევროკავშირის მიერ საავიაციო სანქციების შემოღების საპასუხოდ, რამაც რუსეთში სათადარიგო ნაწილების მიწოდება და თვითმფრინავების ტექნიკური მომსახურება შეზღუდა, როსავიაციამ ავიაკომპანიებს დაურიგა თვითმფრინავების განვითარების სერტიფიკატები. ეს საშუალებას აძლევდა გადამზიდველებს დამოუკიდებლად შეეკეთებინათ საჰაერო ხომალდები და დაეშალათ ზოგიერთი თვითმფრინავი სათადარიგო ნაწილებისთვის.