თუ ანაკლია განვითარდება ფოთის პორტის განვითარება აზრს დაკარგავს – ცაგარეიშვილი (bm.ge)

სატრანსპორტო დერეფნის კვლევის ცენტრის დამფუძნებელი პაატა ცაგარეიშვილი ამბობს, რომ თუ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი აშენდება, მაშინ ს პორტის გაფართოება აზრს კარგავს.
“თუ ანაკლია განვითარდება ფოთის პორტის განვითარება გარკვეულწილად აზრს დაკარგავს. მით უმეტეს თბილისში მშრალი პორტის პერსპექტივაც გაგვიჩნდა. ეს ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კვანძია, როცა შუა დერეფნის განვითარებაზე ვსაუბრობთ. ჩინეთს მსოფლიოს 50 ქვეყანაში ასზე მეტი ნავსადგური აქვს შეძენილი (სრულად თუ წილობრივად), დაახლოებით 20 ნავსადგური აქვს ევროპაში ნაყიდი. ის ერთ-ერთ ყველაზე დიდ საზღვაო ქვეყნად არის მიჩნეული. ასეთი კითხვაც ისმის ხომ არ არის ანაკლიის ნავსადგური დამატებითი გადამმუშავებელი პუნქტი, რომელიც მის სიახლოვეში განლაგებულ ს 13 ნავსადგურს მოემსახურება. [ჩინეთს] შეუძლია პორტი გამოიყენოს რუსეთის ნავსადგურებში ტვირთების გადანაწილებისთვის”, – ამბობს ცაგარეიშვილი BMGTV-ის ეთერში.
გასული წლის მაისში მთავრობამ ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის სტრატეგიული პროექტის 49%-იანი წილი ჩინეთის სახელმწიფო კონსორციუმს გადასცა. პორტის 49%-იან წილს ჩინურ-სინგაპურული კონსორციუმი ჩაიბარებს.
კონსორციუმში შედიან:
· CCCC – „ჩინეთის კომუნიკაციების მშენებლობის კომპანია“ (China Communications Construction Company Limited – რეგისტრირებული ჩინეთში)
· CHI – „ჩინეთის პორტების ინვესტიციები“ (China Harbour Investment – რეგისტრირებული სინგაპურში); მართალია, CHI სინგაპურშია რეგისტრირებული, თუმცა ისიც ჩინეთის სახელმწიფო კომპანიაა.
bm.ge