ბათუმის შემოვლითი გზის მშენებლობის დასრულება საქართველოს ინფრასტრუქტურის განვითარებაში მნიშვნელოვან ეტაპს წარმოადგენს, რომელიც რეგიონში ტურიზმისა და ლოგისტიკისთვის უზარმაზარ პოტენციალს ქმნის. 14 კმ-იანი მაგისტრალური გზა ტრანსპორტის მოძრაობის ბათუმისთვის გვერდის ავლას ახდენს, რაც ბათუმის დატვირთულ ურბანულ ადგილებში ხელმისაწვდომობის გაზრდითა და საცობების შემცირებით, როგორც ქალაქს, ისე მთლიანად აჭარის რეგიონს მნიშვნელოვანი სარგებლის მოტანას ჰპირდება.
შემოვლითი გზის ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ეფექტი ტვირთის გადატანის მოსალოდნელი ზრდაა. ახალი გზის მეშვეობით ტვირთების ტრანსპორტირების დაახლოებით 62% ქალაქის ცენტრს გვერდს აუვლის, ახალი გზა ბათუმის ქუჩებზე დატვირთვას შეამცირებს და ტვირთების გადაზიდვის ეფექტურობას გაზრდის. ეს არა მხოლოდ ადგილობრივი ლოგისტიკისთვის არის მნიშვნელოვანი, არამედ აძლიერებს საქართველოს როლს, როგორც საკვანძო სატრანზიტო გზას აზიასა და ევროპას შორის. გადატვირთულობის შემცირებით, მოსალოდნელია სატრანსპორტო საშუალებების სიჩქარის ზრდა და ასევე, შესაძლოა სატვირთო ავტომობილების მგზავრობის დრო 60%-ზე მეტით შემცირდეს, რაც მძიმე სატვირთო ავტომობილებისთვის 23,8%-მდე ხარჯების დაზოგვას გამოიწვევს. გარდა ამისა, მოსალოდნელია, რომ შემოვლითი გზა საგზაო უსაფრთხოებას გააუმჯობესებს, საგზაო შემთხვევების რაოდენობას თითქმის 50%-ით შეამცირებს, რაც მას ლოგისტიკის სექტორისთვის კიდევ უფრო მიმზიდველს გახდის.
ლოგისტიკური უპირატესობების გარდა, ბათუმის შემოვლითი გზა ტურიზმის განვითარებას ხელს მნიშვნელოვნად შეუწყობს. მთელი სატრანსპორტო მოძრაობის 43%-ის, მათ შორის სამგზავრო ავტომობილებისა და ტურისტების მოძრაობის გადატანით, შემოვლითი გზა ქალაქის ცენტრში საცობებს შეამცირებს, განსაკუთრებით ტურისტული სეზონის პიკში. მოძრაობის შემცირება ტურისტების საერთო გამოცდილებას გააუმჯობესებს, ტურისტებს ქალაქის ღირსშესანიშნაობებზე წვდომას გაუადვილებს და ამავდროულად ბათუმს ხიბლს შეუნარჩუნებს. მგზავრობის დროის შემცირებითა და ტრანსპორტის ხელმისაწვდომობის გაუმჯობესებით, ბათუმი, სავარაუდოდ, კიდევ უფრო მეტ ტურისტს მიიზიდავს და თავის რეპუტაციას, როგორც შავი ზღვის სანაპიროს მთავარი დანიშნულების ადგილი, კიდევ უფრო განამტკიცებს.
„ბათუმის შემოვლითი პროექტის წარმატება საქართველოს მთავრობასა და აზიის ინფრასტრუქტურის საინვესტიციო ბანკს შორის პროდუქტიული თანამშრომლობის გამოვლინებაა. აზიის ინფრასტრუქტურის საინვესტიციო ბანკი ახლა საქართველოში მისი პირველი დამოუკიდებელი პროექტისთვის მომზადებას აგრძელებს“, – განაცხადა აზიის ინფრასტრუქტურის საინვესტიციო ბანკის ბათუმის შემოვლითი გზის პროექტის გუნდის ხელმძღვანელმა.
„ფინანსთა სამინისტროს, რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროსა და საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ურყევმა ერთგულებამ ამ პროექტის განხორციელებაში გადამწყვეტი როლი ითამაშა, მიუხედავად გლობალური პანდემიის გამოწვევებისა. აზიის ინფრასტრუქტურის საინვესტიციო ბანკის ინვესტიცია, აზიის განვითარების ბანკის თანადაფინანსებასთან ერთად, აჩვენებს როგორ შეუძლია ეფექტურ პარტნიორობას მხარი დაუჭიროს ინფრასტრუქტურის განვითარებას, რომელიც მთელ რეგიონს სარგებელს მოუტანს“, – განაცხადა აზიის ინფრასტრუქტურის საინვესტიციო ბანკის საინვესტიციო ოპერაციების ოფიცერმა, რინზე იუიმ.
თავისი პოტენციალით, ბათუმის შემოვლითი გზა მეტია ვიდრე გზა, ეს ინფრასტრუქტურის ძირითადი ნაწილია, რომელიც ტურიზმისა და ლოგისტიკის სფეროში ახალ შესაძლებლობებს გააჩენს, საქართველოს მიმდინარე ეკონომიკურ ზრდას ხელს შეუწყობს და გლობალურ სავაჭრო ქსელში მის პოზიციას, როგორც კრიტიკულად მნიშვნელოვანი დამაკავშირებლის როლს, გააძლიერებს.
(R)