10 წლიანი პაუზის შემდეგ British Airways-ი საქართველოს ბაზარზე დაბრუნდა და როგორც ჩანს, იმ ავიაკომპანიების რიგებს შეუერთდა, ვინც საქართველოს სახელმწიფოსგან ფინანსური სტიმულით სარგებლობს.
„გავაფორმეთ რამდენიმეწლიანი ხელშეკრულება, რომელიც ითვალისწინებს საქართველოს მიმართულების პოპულარიზაციას და ვფიქრობ, ეს ხელს შეუწყობს ქვეყანაში როგორც ტურიზმის განვითარებას, ისე ახალი ნაკადების შემოყვანას“, – თქვა ეკონომიკის მინისტრმა ლევან დავითაშვილმა 31 მარტს British Airways – ის წარმომადგენლებთან შეხვედრის შემდეგ.
კონკრეტულად რას მოიაზრებს ხელშეკრულება ან რა თანხები დაიხარჯება დიდი ბრიტანეთიდან მგზავრების მოსაზიდად უცნობია. თუმცა ავიამიმართულების სტიმულირების პრაქტიკა კარგად აპრობირებულია, მათ შორის საქართველოშიც. მიმართულებების მარკეტინგისა და განვითარების ხარჯები – ამ დასახელებით ხარჯები „საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების“ ანგარიშგებებშიც გვხვდება. ხარჯები მოიცავს ავიაკომპანიებისთვის გადახდილ თანხებს, რომლებიც გათვალისწინებულია სხვადასხვა არაექსკლუზიურ წამახალისებელ პაკეტებში და ორიენტირებულია მიმართულებების, სიხშირის ან/და მგზავრთა ნაკადის ზრდაზე. მაგალითისთვის, 2023 წელს საქართველოს აეროპორტების გაერთიანებამ ავიაკომპანიებისთვის insentive-ებზე თითქმის 13 მლნ ლარი დახარჯა, 2022 წელს 7 მილიონი, ხოლო პანდემიამდე 2019 წელს 15 მილიონი.
“საქართველოს აეროპორტების გაერთიანების” მიმართულებების მარკეტინგისა და განვითარების ხარჯები
