საქართველოში წლებია მომსახურების სფეროში მომხმარებელი არაერთ პრობლემას აწყდება. მაგალითად, არის შემთხვევები, როდესაც დამკვეთს მიტანის სერვისის კომპანიაში დასაქმებულთან, ქართული ენის არცოდნის გამო, კომუნიკაცია უჭირს. ამასთან, ხშირია შემთხვევები, როდესაც ფასდაკლებების დროს სავაჭრო ობიექტი საწყის ღირებულებას ზრდის და ამის შემდეგ ადებს პროდუქტს ახალ ფასს.
მომსახურების სფეროში არსებულ ამ და სხვა პრობლემებთან დაკავშირებით, საქართველოს კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტომ წლის დასაწყისში 10 სტანდარტი გამოაქვეყნა, რისი დაცვაც ევალება როგორც მომსახურების გამწევ სუბიექტს, ასევე მომხმარებელს.
„წლის დასაწყისში 10 სტანდარტი გამოვაქვეყნეთ, რომელიც მომხმარებელთა უფლებებზეა ორიენტირებული. მაგალითად, ქართულ ენაზე მომსახურების სტანდარტი, რომელიც არის აუცილებელი და უპირატესი. მომხმარებლის უფლებაა, თუ მას არ სურს სხვა ენაზე მომსახურების მიღება, მომსახურება საქართველოში ქართულ ენაზე მიიღოს. ეს ეხება კომპანიებს, რომლებიც პროდუქტების მიტანას ახორციელებენ. არის შემთხვევები, ზოგჯერ ინგლისურის ცოდნაც არ არის სათანადო დონეზე, რომ სწორად ავუხსნათ, სად მოიტანონ პროდუქტი და როგორ. ამ პრობლემაზე ძალიან ბევრი ადამიანი გვიკავშირდება“, – ამის შესახებ რადიოგადაცემაში „საქმე“ კონკურენციისა და მომხმარებლის დაცვის სააგენტოს თავმჯდომარემ, ირაკლი ლექვინაძემ განაცხადა.
როგორ უკვე აღვნიშნეთ, გარდა მომსახურებისა, კიდევ ერთი სერიოზული პრობლემა, რასაც მომხმარებელი თითქმის ყოველ ნაბიჯზე აწყდება, არის ამა თუ იმ პროდუქტის ღირებულება და ფასის ცვლილება. აღნიშნულზე საუბროს ლექვინაძეც და მომხმარებელს მოუწოდებს, რომ დარღვევების შემთხვევაში მიმართონ სააგენტოს.
„მომხმარებლის უფლებაა, რომ ფასზე ჰქონდეს ამომწურავი ინფორმაცია. რაც შეეხება ფასდაკლებებს, რომელსაც მომხმარებელი აწყდება ყოველდღიურ ცხოვრებაში, ამასთან დაკავშირებით არსებობს სტანდარტები. ფასის მითითების სტანდარტი არის მნიშვნელოვანი. ბოლო პერიოდში რამდენიმე საკითხს გავუსვით ხაზი. მაგალითად, გაზრდილი ფასიდან ფასდაკლება, როდესაც ვიცით, რომ პროდუქტი 100 ლარი ღირდა, გამოცხადდა 70%-იანი ფასდაკლება, ამ დროს უნდა ღირდეს 30 ლარი და ხდება პირიქით, ღირს 50-80 ლარი. ეს ნიშნავს, რომ საწყისი ფასიდან ფასი გავზარდეთ და გაზრდილი ფასიდან დავიწყეთ ფასდაკლება, რაც არის პირველი რიგის დარღვევა. ხშირია მსგავსი შემთხვევები, ამიტომ ჩვენი დადგენილი სტანდარტის თანახმად მაღაზიაში პროდუქტს მითითებული უნდა ჰქონდეს 3 ფასი. ეს 3 ფასი გულისხმობს – საწყისი ფასს, ფასდაკლების შემდეგ მიღებულ ფასს და ბოლო 30 დღის განმავლობაში, რა იყო უდაბლესი ფასი.
კიდევ ერთი პრობლემა, ეს არის ინფორმირება, რომელიც ყველაზე ხშირად დარღვევადია. როდესაც კომპანია ცვლის მიწოდების პირობებს, ფასს ან ხელშეკრულების პირობებს, მნიშვნელოვანია ამის შესახებ მომხმარებელს აცნობოს და აუხსნას, მაგალითად, რა შემთხვევაში ბრუნდება პროდუქტი უკან, რა შემთხვევაში ხდება მისი შეცვლა, ან რა შემთხვევაში ხდება მისი შეკეთება. ამაზე წერია დადგენილებაში, რაც იმას ნიშნავს, რომ საკითხზე მომხმარებელს უნდა ჰქონდეს ამომწურავი ინფორმაცია.
ჩვენ მონიტორინგის ფუნქცია არ გვაქვს, მაგრამ ვფიქრობ, ამ დადგენილი სტანდარტებიდან, თუ მომხმარებელი აწყდება მსგავსი ტიპის პრობლემას, შეუძლია მოგვმართოს“, – განაცხადა ირაკლი ლექვინაძემ.
წყარო: bpn.ge
