ელექტრომობილების გლობალური ბაზარი სწრაფად იზრდება. 2025 წლის იანვრიდან აგვისტომდე პერიოდში EV-ების გაყიდვებმა 12.8 მილიონ ერთეულს მიაღწია. სექტორში განსაკუთრებით შესამჩნევია ჩინური ავტომწარმოებლების დაწინაურება, რაც მათი საერთაშორისო ექსპანსიითა და ხელმისაწვდომი მოდელების პოპულარობით აიხსნება.
SNE Research-ის 2025 წლის მონაცემებით, ელექტრომობილების ბაზრის ლიდერი კვლავ ჩინური BYD-ა, რომელმაც საანგარიშო პერიოდში 2.6 მილიონი EV გაყიდა და მსოფლიო ბაზრის 19.9% დაიკავა. კომპანია აქტიურად ოპერირებს არა მხოლოდ ჩინეთში, არამედ ისეთ სწრაფად მზარდ ბაზრებზე როგორიც ევროპის რეგიონი, ბრაზილია და მექსიკაა. განსაკუთრებული წინსვლა აღინიშნა დიდ ბრიტანეთში, სადაც BYD-ის ელექტრომობილების გაყიდვები ერთ წელიწადში 880%-ით გაიზარდა.
მეორე ადგილზე ასევე ჩინური გიგანტი Geely იმყოფება, 1.3 მილიონი ელექტრომობილითა და 68%-იანი წლიური ზრდით. კომპანია უკვე 90-ზე მეტ ქვეყანაში ოპერირებს. წლევანდელი ექსპანსია კი ავსტრალიას, საბერძნეთსა და ვიეტნამს მოიცავს.
Tesla, რომელიც წლების განმავლობაში EV-ბაზრის მთავარი მოთამაშე იყო, 2025 წელს მესამე პოზიციაზე ჩამოქვეითდა. მისი გაყიდვები წლიურ ჭრილში 11%-ით, 985 ათასამდე შემცირდა, ხოლო აშშ-ში კომპანიის ბაზრის წილი ისტორიულ მინიმუმზე, 38%-მდე ჩამოვიდა. შედარებისთვის, 2020 წელს ეს მაჩვენებელი 80%-ს უახლოვდებოდა.
ელექტრომობილების გლობალური ბაზრის წილის მიხედვით კომპანიების პირველ ათეულში ასევე შედის: Volkswagen-ი, SAIC, Changan-ი, Hyundai-Kia, Chery, BMW და Stellantis-ი.
აღსანიშნავია, რომ ხუთი წამყვანი ჩინური ავტომწარმოებელი, საერთო ჯამში, მსოფლიო EV-ბაზრის 43%-ს აკონტროლებს, რაც ინდუსტრიაში ჩინეთის დომინაციაზე მიანიშნებს.
forbes.ge




