სანქციების გამო, რუსეთში ავტონაწილების მიწოდების ვადები წელიწად-ნახევარამდე გაიზარდა

მერსედესის, ტოიოტას, მიცუბიშის, ჰიუნდაის და სხვა ბრენდების რუს მფლობელებს ავტომობილების ნაწილების გამოსაცვლელად წელიწად-ნახევარი დასჭირდებათ.
რუსულ კომპანია Absolut Insurance-ში ამბობენ, რომ მაგალითად Mercedes-ის საბურავების რუსეთში ჩატანას, შეკვეთიდან 16 თვე დასჭირდა გასული წლის ივნისიდან. კომპანია ასევე ელოდება შვიდი თვის წინ შეკვეთილ Porsche Cayenne-ის ნაწილებს.
სათადარიგო ნაწილების მიწოდების გახანგრძლივებული ვადები დაადასტურეს Sovcombank Insurance-შიც და ს ავტომზღვეველთა კავშირში. პარალელური იმპორტის არხები მუშაობს რუსეთში მიწოდების შეწყვეტის შემდეგ პირდაპირ მწარმოებლებისგან, მაგრამ ლოგისტიკური ჯაჭვების გახანგრძლივების გამო, მიწოდების დრო მნიშვნელოვნად იზრდება, აღნიშნა ალექსეი ბრედიხინმა, ფინანსური ინსტიტუტების რეიტინგების ჯგუფის ACRA-ს დირექტორმა.
რუსეთიდან წასული ბრენდების სათადარიგო ნაწილები თურქეთის, არაბეთის გაერთიანებული გაერთიანებული საამიროების, ბალტიისპირეთის ქვეყნების, ბელორუსიის, საქართველოსა და ყაზახეთის გავლით, რუსეთიში კომპლექსური მარშრუტებით შედის, ამბობს Absolut Insurance-ის წარმომადგენელი ალბერტ უსმანოვი.
“რუსეთში ყველაზე “რთულად საპოვნელი” იაპონური და კორეული მანქანების ნაწილებია: Toyota, Lexus, Mitsubishi, Honda, Kia და Hyundai.” – აღნიშნა Sovcombank Insurance-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა იგორ ლაპიმ. მისი თქმით, მიწოდების დრო მინიმუმ ექვსი თვეა. ეს გამოწვეულია საბაჟოზე ტვირთის შეფერხებით და მწარმოებლებისგან ნაწილების გაგზავნის დაბრკოლებებით, დასძინა ლაპიმ.
„ხანგრძლივი შეკეთების თემა დღეს სულ უფრო და უფრო აქტუალურია. ზოგიერთ შემთხვევაში, კლიენტები მზად არიან დაელოდონ ექვსი თვის ან ერთი წლის განმავლობაში. მაგრამ ფაქტია, რომ არსებობს მთელი რიგი ბრენდები და მოდელები, რომელთა მწარმოებლები ზოგადად ვერ ადასტურებენ რუსეთის ბაზარზე მიწოდების შესაძლებლობას“, – ამბობს ივან პოპოვი, IC MAX-ის საავტომობილო ტრანსპორტის ზარალის ანგარიშსწორების განყოფილების დირექტორი.