როგორ შევქმნათ ციფრული რეკლამა დღეს?

YouTube-ზე ვიდეოს რომ ჩართავთ და უცბად რეკლამა ამოვარდება Skip ღილაკის გარეშე, აი, იმაზე უნდა გესაუბროთ. მარკეტერებს კი უნდა ვუთხრათ, რომ ეს ძალიან შემაწუხებელია… არადა, რეალურად ამაში მილიონობით დოლარი იხარჯება. ამიტომ ახლა ბრენდებს იმ რჩევებს გავუზიარებთ, რომლის გამოყენებაც დღესვე შეუძლიათ, დაიწყოთ, რათა რეკლამების ნახვის შემცირებულ სურვილს გაუმკლავდნენ და ROI-ც გაზარდონ.
თუ ადრე ტელევიზიებსა და გაზეთებში კრეატიულ რეკლამებს ათავსებდნენ, რომლის ნახვის სურვილიც აუდიტორიას მართლა ჰქონდა, ახლა ციფრულ სამყაროსთან ერთად რეკლამის მიმღებლობა შეიცვალა. ამ სიტუაციას კი დიდად აღარც კრეატიულობა შველის, რასაც ემილია კირკი შემდეგნაირად ხსნის — „საშუალოდ ადამიანები დღეში 6 000-10 000 მდე რეკლამას აწყდებიან. ტვინს კი ამდენი ინფორმაციის გადამუშავება არ შეუძლია, რაც იმას ნიშნავს, რომ ნანახი რეკლამების უმრავლესობა იგნორირებულია ან წამებში ავიწყდებათ“.
თუმცა გვეუბნებიან, რომ კრეატიული შეტყობინებების შექმნის ადრე არსებულმა მეთოდებმა ციფრულ რეკლამირებაშიც შეიძლება, საუკეთესოდ იმუშაოს. უბრალოდ აქ უნდა გაითვალისწინოთ, რომ წარმატება იმის მიხედვით იზომება, თუ რამდენად მოახერხებთ 3-5 წამში მაყურებელისა თუ მკითხველის ყურადღების მიპყრობას.
აქ საქმე კონცეპტუალური რეკლამის შექმნას ეხება, რომელიც უმეტესად ხუმრობის დაწერას ჰგავს. სულაც არ არის საჭირო მესიჯი სასაცილო იყოს, სინანულის გრძნობაც შეიძლება გააჩინოს ან, პირიქით, რაღაცაზე ჩაგაფიქროთ, მაგრამ ეს რაღაც კონცეპტუალური უნდა იყოს, რომელიც აერთიანებს სიტყვებსა და ვიზუალებს, რათა მაყურებლისთვის რაღაც მნიშვნელოვანი შექმნას. კარგი ამბავი კი ის არის, რომ თუ ეს შეგიძლიათ, თქვენი ონლაინ მარკეტინგის რადიკალურად ცვლილებასაც მოახერხებთ ერთ ღამეში რამდენიმე მნიშვნელოვანი სახელმძღვანელო წესის დაცვით:
გაიაზრეთ, რომ ეს მომხმარებლის მოგზაურობაა — იმის ნაცვლად, რომ დაამტკიცოთ, როგორ ჭრის თქვენი მშვენიერი პროდუქტი მომხმარებლის პრობლემას, შეტყობინება მომხმარებლის ცხოვრების კონტექსტს მოარგეთ. აჩვენეთ, როგორ ჭრის მომხმარებელი პრობლემას ან აუმჯოებესებს ცხოვრებას თქვენი პროდუქტის დახმარებით, რომ ისინი იყვნენ გმირები და არა, თქვენ.
გაამარტივეთ — ძალიან კარგი ხუმრობების მსგავსად, თქვენი რეკლამაც მაყურებელმა მყისიერად უნდა გაიგოს.
იპოვეთ მარტივი ჭეშმარიტება — ნებისმიერ შემთხვევაში, როცა შეგიძლიათ თქვენი ბრენდი ცხოვრების მარტივ ჭეშმარიტებას დაუკავშიროთ, უკეთესი შანსი გეძლევათ იმისა, რომ თქვენი მარკეტინგული შეტყობინება თქვენსავე აუდიტორიაზე იმუშავებს…
გახადეთ ემოციური — მას შემდეგ, რაც 3-5 წამში მაყურებლის ყურადღების მიპყრობას შეძლებთ, უნდა ეცადოთ, რომ თქვენი შეტყობინება დასამახსოვრებელი გახდეს. ეს კი ემოციების გაღვიძებითაა შესაძლებელი. თანაც ისეთივე მარტივი შეიძლება იყოს, როგორც გაღიმება ან თავის დაქნევა თანხმობის ნიშნად. ხოლო, თუ ისინი თქვენს კონტენტს 5 წამზე მეტი ხნის განმავლობაში დააკვირდებიან, გამოდის, მათ გრძნობებთან დაკავშირებაც მოახერხეთ.
II პრინციპი: ყურადღება მიაქციეთ, სად აჟღერებთ შეტყობინებას
კონტექსტური რეკლამა ტაქტიკაა, რომლის გამოც მანქანის რეკლამა მანქანის საიტზე გვხვდება, ხოლო საკვების რეკლამა კვების ობიექტებსა თუ ვებგვერდებზე… საკმაოდ ლოგიკურადაც ჟღერს, თანაც სტატისტიკურად ეს რეკლამის ცნობადობას 25%-ით ზრდის. ამგვარად, თამამები შეგიძლიათ იყოთ და, ჯერ თუ არ გაქვთ, თქვენს მარკეტერებს ამ მეთოდის დანერგვა შესთავაზოთ.
III პრინციპი: გაიაზრეთ, რატომ ამბობთ ამას
აქ ის გავიხსენოთ, რასაც საიმონ სინეკი გვეუბნება: „ადამიანები არ ყიდულობენ იმას, რასაც აკეთებთ. ისინი ყიდულობენ იმას, თუ რატომ აკეთებთ“ — რატომ არსებობს თქვენი ბიზნესი? რა ღირებულებები აქვს? ხშირად ადამიანებს უამრავი არჩევანი აქვთ, უპირატესობას კი იმას ანიჭებენ, რომელსაც ემოციურ ან იდენტობის დონეზე უკავშირდებიან. აი, მაგალითად თუ Apple-ის მსგავსი ბრენდი ხართ, უფრო ძვირიანი პროდუქტები შეგიძლიათ გაყიდოთ, რადგან ადამიანებს თქვენი ბრენდი უყვართ და ის, რის გამოც ის შეიქმნა, Apple-ის შემთხვევაში — Think different.
ამგვარად, როცა ციფრული რეკლამის განთავსებას გადაწყვეტთ, პოსტის განთავსებას ინსტაგრამსა თუ ტიკტოკზე, საკუთარ თავს ან მარკეტინგის გუნდს ჰკითხეთ — „აწვდის თუ არა ეს თქვენს აუდიტორიას მესიჯს, რომ თქვენი ბრენდის დახმარებით მათი ცხოვრება უმჯობესდება?“. თუ ასე არ იქნება, ხელახლა დაფიქრდით და ახალ რეკლამაზეც დაიწყეთ მუშაობა…