შრინკფლაცია (shrinkflation შეკუმშვა, შემცირება) პროდუქტის ფასის ფარული ზრდაა, რომელიც შემდეგი გზებით მიიღწევა:
პროდუქტის წონის შემცირება – შოკოლადის ფილა 80, ან 90 გრამი 100-ის ნაცვლად;
პროდუქტის მოცულობის შემცირება – ბოთლი რძის ან ზეთის 780-900 მლ ტევადობა 1 ლიტრის ნაცვლად;
შეფუთვაში საქონლის ერთეულების რაოდენობის შემცირება – ტუბში არის 150 200 ცალის ნაცვლად; ხელსახოცები შეფუთვაში – 60 ცალი 65-ის ნაცვლად;
პროდუქტის სიგრძის შემცირება და, შესაბამისად, ნაკლებად მოსახერხებელია.
როგორც არ უნდა იყოს, საქონელი ნაკლებია, მაგრამ ფასი არ იცვლება.
მსოფლიოში საქონლის შეფუთვის შემცირება ათწლიანი ზოგადი ტენდენციაა.
მაგალითად, იტალიაში ეს მატყუარა მარკეტინგული ტექნიკა იმდენად გავრცელებულია, რომ Codacons-მა (გარემოს და მომხმარებელთა და მომხმარებელთა უფლებების დაცვის ასოციაციების კოორდინაცია) შეიტანა საჩივარი ანტიმონოპოლიურ ორგანოსა და 104 პროკურატურაში, რათა დადგინდეს, არის თუ არა ეს დანაშაული თაღლითობა.
გერმანიაში იმართება კონკურსი „წლის მატყუარა შეფუთვა”, რომელიც ორგანიზებულია ჰამბურგის მომხმარებელთა კონსულტაციის ცენტრის მიერ. 2022 წლის გამარჯვებულია Rama მარგარინი (კომპანია Upfield). მარგარინის შიგთავსი 500 გრამის ნაცვლად 400 გრამი იყო, რამაც პროდუქტის ფასის დაახლოებით 25%-ით გაზრდა გამოიწვია.