GCCA-ი, მომხმარებლის უფლებების დაცვის მიმართულებით, მიმდინარე წლის 11 თვის სტატისტიკას აქვეყნებს.
მომხმარებლის უფლებების დაცვის მიმართულებით, მიმდინარე წლის 11 თვეში, GCCA-ში – 1285 განაცხადი დაფიქსირდა, ხოლო შემოსული ზარების რაოდენობამ 4610 შეადგინა. შემოსული განცხადებების რაოდენობა, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 62 %-ით არის გაზრდილი.
საანგარიშო პერიოდში, GCCA-ის გადაწყვეტილებით, მომხმარებელთა ჯგუფის უფლების 160 დარღვევის ფაქტი დადასტურდა – 260 საქმეზე. GCCA-ის მიერ დაკისრებული ვალდებულების შეუსრულებლობის გამო 75 მოვაჭრეს – 120 საქმეზე დაეკისრა ჯარიმა, ჯამში – 122083 ლარის ოდენობით. ამასთან, მომხმარებლის სასარგებლოდ, პირობითი ვალდებულების აღების შესახებ 163 საქმეზე – 147 შეთანხმება გაფორმდა, რაც ნიშნავს, რომ მოვაჭრეებმა აიღეს ვალდებულებები – საქმიანობის შიდა პოლიტიკა შეცვალონ და იმ მომხმარებელთა უფლებები აღადგინონ, რომელთაც, სავარაუდოდ, წარსულში არსებული სავაჭრო პოლიტიკის შედეგად ზიანი მიადგათ.
ამასთან, საანგარიშო პერიოდში, მომხმარებლის მიერ შემოსული განაცხადების 65 % ონლაინ ვაჭრობის ფაქტს ეხებოდა, ხოლო 35 % ნივთის ადგილზე შეძენის შემთხვევას. ადგილმდებარეობის მიხედვით, სააგენტოსთვის მომართვიანობისას, დიდი წილი – 80 % თბილისს უჭირავს, შემდეგ კი მოდის რეგიონები – აჭარა 5 %, იმერეთი 5 %, კახეთი 2 %, ქვემო ქართლი 2 % და სხვ.
მიმდინარე წლის 11 თვის მონაცემებით, თანხის უკან დაბრუნების მოთხოვნაზე დაფიქსირდა 409 განაცხადი, ნაკლიანი ნივთის შეკეთებასა ან დაბრუნებაზე 428, ნაკლოვანი მომსახურებისას უფლების აღდგენაზე 227, დადგენილ ვადაში საქონლის მიწოდებაზე 98, შეცდომაში შემყვანი საქმიანობის აკრძალვაზე 37, ხოლო სხვა დანარჩენზე – 86. სექტორების მიმართულებით, სტატისტიკის თანახმად, 73 %-ს საბითუმო და საცალო ვაჭრობის სექტორი იკავებდა, ტრანსპორტი და დასაწყობება 10 %, ხელოვნება, გართობა და დასვენება – 5 %, ხოლო სხვა სახის საქმიანობები 12 %.
ინფორმაციას GCCA ავრცელებს.




