ერთ სულ მოსახლეზე ლუდის მოხმარება 45 ლიტრს შეადგენს – Galt & Taggart

ლუდის მოხმარება საქართველოში 2016-2023 წლებში წლიურად საშუალოდ 5.1%-ით გაიზარდა. Galt & Taggart-ის შეფასებით იგი 2023 წელს 133 მლნ ლიტრს (+1.2% წლიურად) მიაღწევს.
ამასთან, მზარდია 2023 წელს ერთ სულ მოსახლეზე ლუდის მოხმარება, რომელიც 45 ლიტრს შეადგენს, თუმცა მაინც ჩამორჩება ევროპის საშუალო მაჩვენებელს – 79 ლიტრს.
ლუდის მოხმარების 92% ადგილობრივი წარმოებით კმაყოფილდება, ხოლო დანარჩენი იმპორტირებულია, ძირითადად გერმანიიდან, დან და ბელგიიდან.
ლუდის წარმოება 2016-23 წლებში წლიურად საშუალოდ 3.0%-ით გაიზარდა და Galt & Taggart-ის შეფასებით 2023 წელს 126 მლნ ლიტრს მიაღწევს:“ლუდის ექსპორტი 2023 წლის 11 თვეში წლიურად 98.7%-ით გაიზარდა $7.9 მლნ-მდე და ჩვენი შეფასებით 2023 წელს $8.5 მლნ-ს მიაღწევს, ძირითადად ყაზახეთში და დსთ-ს სხვა ქვეყნებში გაზრდილი გაყიდვების შედეგად“ – წერია კვლევაში.
რაც შეეხება მწარმოებლებს, სექტორში 4 ძირითადი მწარმოებელია: ლომისი, ქართული ლუდის კომპანია, გლობალ ბიერ ჯორჯია და არგო, რომლებიც ლუდის გარდა არაალკოჰოლურ სასმელებსაც აწარმოებენ. სექტორის შემოსავალი 2023 წლის სამ კვარტალში 15.2%- ით გაიზარდა 446.1 მლნ ლარამდე და წლიურ ჭრილში Galt & Taggart ის შეფასებით, 584.7 მლნ ლარს მიაღწევს. ამასთან, ჯამური შემოსავლების დაახლოებით 60% ლუდის გაყიდვებიდან და დანარჩენი არაალკოჰოლური სასმელების გაყიდვებიდან გენერირდება.
Galt & Taggart -ში მიაჩნიათ, რომ ლუდის სექტორის ზრდას ხელს შეუწყობს საერთაშორისო ბრენდების ახალი ლიცენზიების მიღება და კრაფტ ლუდის გაყიდვების ზრდა.

ასევე დაგაინტერესებთ

„საქართველოს ეროვნულ ბანკში ყოველთვის მიგვაჩნდა, რომ ქალების პროპორციული ჩართვა გადაწყვეტილებების მიღებასა და ეკონომიკურ აქტივობაში ქვეყნის გრძელვადიანი მდგრადი ზრდის ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი წინაპირობაა“ – ეკატერინე გალდავა