ბელგიელები ყოველდღიურად 34 მილიონი კილომეტრით ნაკლებს მოძრაობენ დისტანციური მუშაობის გამო

ბელგიელები 2019 წელთან შედარებით ყოველდღიურად 34 მილიონი კილომეტრით ნაკლებს მოგზაურობენ. მიზეზი ისაა, რომ ადამიანები სახლიდან დისტანციური მუშაობის გრაფიკზე გადავიდნენ. აქედან 16 მილიონი კილომეტრი კერძო მანქანებით იქნებოდა დაფარული.
ამის შესახებ ნათქვამია ბელგიის მობილობისა და ტრანსპორტის ფედერალური საჯარო სამსახურის მიერ ჩატარებულ კვლევაში.
ამჟამად ბელგიელების თითქმის მესამედი (31%) კვირაში ერთი დღე მაინც მუშაობს სახლიდან. თუ ისინი სამუშაოდ 50 კილომეტრზე მეტს გადიან, უკვე „დისტანციური მუშაკების“ ოდენობა თითქმის 60%-ზეა.
უმეტესობა სახლიდან მუშაობას არჩევს ოთხშაბათს (44%) და პარასკევს (52%).
მანქანები ყველაზე არაეკოლოგიური ტრანსპორტია. სწორედ ავტომობილები არიან პასუხისმგებელნი ევროპაში სატრანსპორტო სათბურის გაზების 72%-ზე.
მანქანით მგზავრობის შემცირება ქვეყნებს ეხმარება შეამცირონ ემისიები, შეამცირონ საცობები და შეამცირონ ხმაური. მაგალითად, გერმანიაში დისტანციურმა მუშაობამ, რომელიც მასიურად დაიწყო COVID-პანდემიის გამო, ხელი შეუწყო ნახშირორჟანგის ემისიების 72%-ით შემცირებას. ამის შესახებ ნათქვამია ბრიტანული გარემოსდაცვითი ორგანიზაციის Carbon Trust-ის კვლევაში. მართალია, ენერგიის მოხმარების ინტენსივობა ოფისებიდან სახლებზე გადავიდა, თუმცა, ელექტროენერგიის მოხმარება უფრო დივერსიფიცირებული გახდა. გერმანიის შრომის სამინისტროს აქვს ინიციატივა შემოიღოს კანონმდებლობა დისტანციურად მუშაობის მინიმუმ 24 დღის განმავლობაში მოქალაქეების უფლების დასაცავად.

ასევე დაგაინტერესებთ