კომპანიების აქსელერაციის საზოგადოებისა (ACC) და სამხრეთ კალიფორნიის უნივერსიტეტის (USC), „ანენბერგის” მონაცემების თანახმად, „ალფა” თაობას, რომელიც მსოფლიო მასშტაბით დაახლოებით 2 მილიარდ მომხმარებელს წარმოადგენს, 2029 წლისთვის 5.46 ტრილიონი დოლარის ეკონომიკური გავლენა ექნება. ვინაიდან თაობის ყველაზე უფროსი წევრები 15 წლის არიან, ალფა თაობა სულ უფრო მნიშვნელოვანი ხდება რეკლამის განმთავსებლებისთვის. მარკეტერებმა, რომლებსაც სურთ ალფა თაობის ყურადღების სრულად მიპყრობა, უნდა გაიგონ, თუ რა გავლენას ახდენს მათი რეკლამები ამ ჯგუფზე და რას ელიან ისინი ბრენდებისგან.
ალფა თაობა იმაზე მეტ გადაწყვეტილებას იღებს, ვიდრე ერთი შეხედვით ჩანს: ისინი მშობლებს კარნახობენ, რა ჭამონ, რა პროდუქტები იყიდონ, სად სურთ დასასვენებლად წასვლა, რომელი ბრენდი მოსწონთ, როგორი ტექნიკა და ა.შ.
ერთი სიტყვით, კვლევების თანახმად, 2010-დან 2024 წლამდე დაბადებულ ალფა თაობას ოჯახის ფინანსებზე უდიდესი გავლენა აქვს. ოთხი გამოკითხულიდან მინიმუმ ერთმა მშობელმა თავისი შვილი საკრედიტო ან სადებეტო ბარათის ავტორიზებული მომხმარებლის სტატუსით დაამატა. ალფა თაობის მომხმარებელთა სამოცდაათი პროცენტი ამბობს, რომ ისინი ეხმარებიან ოჯახს ტენდენციების შესახებ ინფორმაციის მიწოდებაში, ხოლო 76% ამბობს, რომ მათი ოჯახი აფასებს მათ მოსაზრებებს იმ პროდუქტებთან და ბრენდებთან მიმართებით, რომელთა მოხმარებასაც აპირებს.
ალფა თაობის მომხმარებელთა 62% ამბობს, რომ მშობლებს ეხმარებიან იმის არჩევაში, რომელ ფილმზე წავიდნენ, 59% საკვების არჩევაში, 36% ტექნოლოგიური შესყიდვების საკითხებში მონაწილეობს; 54% ეხმარება გასართობი აქტივობების შერჩევაში; ხოლო 11% გამოთქვამს საკუთარ აზრს ძვირადღირებული ნივთების, მაგალითად, მანქანების შესახებ. ალფა თაობის მომხმარებელთა დიდი უმრავლესობა (96%) სთხოვს ოჯახის წევრებს, შეიძინონ ის ნივთები, რაც ონლაინ ნახეს ან მეგობრებმა ურჩიეს.
ეს პროცენტული მაჩვენებლები სულაც არაა გასაკვირი, რადგან უფროსი თაობისგან განსხვავებით, ალფა გაიზარდა მუდმივი შეტყობინებების, არხებისა და მოწყობილობების სამყაროში, რომლებიც მათ ყურადღებას იქცევს. გამოკითხვებში ისინი აღნიშნავენ, რომ ბრენდებისგან კარგი ნაბიჯი იქნებოდა თამაშის ელემენტების შემოტანა, მაგალითად, პატარა ჯილდოების, სამკერდე ნიშნების ან ქულების მინიჭება მომხმარებლისთვის, რომელიც ეცდებოდა, რომ ეს ჯილდო არ დაეკარგა და აქტიურად გაეგრძელებინა ამ ბრენდთან ურთიერთობა. ზუსტად ისე, როგორც თამაშებშია ხოლმე – შემდეგ რაუნდზე იმიტომ გადადიხარ, რომ უკვე მიღწეული არ დაკარგო.
კვლევები და გამოკითხვები იმასაც ადასტურებს, რომ ალფას არ აქვს იგივე ლოიალობა ბრენდების მიმართ, რაც წინა თაობებს. მათ ურჩევნიათ პროდუქტების უცებ აღმოჩენა თამაშის პრინციპით ან, თუნდაც, შოპინგის დროს. ასევე, მათ არ მოსწონთ ლოდინი და ინტერესი არ აქვთ ისეთი ბრენდების მიმართ, რომლებსაც, უბრალოდ, პროდუქცია უდევთ საიტზე და უწერიათ „იყიდე”.
მარკეტერებს არც ის უნდა დაავიწყდეთ, რომ ალფასთან კომუნიკაციის დამყარება შესაძლებელია YouTube-ზე, TikTok-ზე, ან ისეთ სათამაშო გარემოში შესთავაზონ ინტერაქციული კონტენტი, რომელსაც ამ თაობის წარმომადგენლები ხშირად იყენებენ. ავთენტურობა და ძლიერი ვიზუალური თხრობა უფრო მნიშვნელოვანია, ვიდრე დახვეწილი რეკლამები – ეს თაობა აფასებს იმ შემქმნელებს, რომლებსაც ენდობა. ბრენდებმა ასევე უნდა გაითვალისწინონ სოციალური ან გარემოსდაცვითი ღირებულებები, რადგან ალფა თაობა იზრდება გლობალური პრობლემების ღრმა გაცნობიერების ეპოქაში.
marketer.ge
