16.09.2018, ანაკლიაში ღრმაწყლოვანი პორტის საზღვაო სამუშაოები დაიწყო, რომელიც მასშტაბითა და საინჟინრო გადაწყვეტით, საქართველოსთვის უპრეცედენტოა.
საზღვაო საუშაოებს მსოფლიოში ერთ-ერთი უდიდესი დამაღრმავებელი გემი „ათენა“ ახორციელებს, რომელიც უკვე ანაკლიის სანაპიროზეა მობილიზებული. „ათენას“ გამოყენებით, ღრმაწყლოვანი პორტის ტერიტორიაზე მოხდება ფსკერის დაღრმავება; ზღვიდან 5 მლნ კუბურ მეტრამდე ქვიშის ამოღება(რეკლამაცია) და ნაპირზე განთავსება. საზღვაო მშენებლობას საერთაშორისო ტენდერშიგამარჯვებული, მსოფლიოში ერთ–ერთი ლიდერისაზღვაო–ინფრასტრუქტურული კომპანია Van Oord-ი ჩაატარებს.
საზღვაო სამშენებლო სამუშაოების დაწყებასთან დაკავშირებით, ანაკლიის პორტის ტერიტორიაზე ოფიციალური ღონისძიება გაიმართა და მას საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრი გიორგი ქობულია, სამეგრელო-ზემო სვანეთის გუბერნატორი ალექსანდრე მოწერელია, ანაკლიის პორტის პროექტის მენეჯმენტი და დამფუძნებელი მამუკა ხაზარაძე, კომპანია „ვან ოორდის“ პროექტის დირექტორი იაპ ბრუინსმა, ანაკლიის მკვიდრნი დამედიის წარმომადგენლები დაესწრნენ. პროექტის დამფუძნებელმა „ვან ოორდის“ წარმომადგენელსა და საპატიო სტუმრებთან ერთად დაღრმავებისა და რეკლამაციის პირველი სამუშაოები საზეიმოდ გაუშვეს.
„მე მინდა ვთქვა, რომ ანაკლია ეს არის ჩვენთვის ძალიან სეიროზული პროექტი, – განაცხადა საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრმა გიორგი ქობულიამ, -„ ეს პროექტი პასუხობს საქართველოს ეკონოიკის ზრდის ორ ძალიან მნიშვნელოვან გამოწვევას.პირველი გამოწვევა, ეს არის საქართველოს გეოგრაფიული მდებარეობის გამოყენება და ჩვენი ქვეყნის ლოგისტიკურ დერეფნად ჩამოყალიბება. ჯერჯერობით ეს ხდება არასაკმარისად და ვითარდება არადამაკმაყოფილებელი ტემპებით. ანაკლიის პროექტი შეიტანს ძალიან მნიშვნელოვან შენატანს საქართველოს კონკურენტუნარიანობის გაზრდაში… მეორე – ჩვენ გვინდა, რომ საქართველო ჩამოვაყალიბოთ, როგორც საზღვაო ქვეყანა… ეს ორი გამოწვევა არის ძალიან მნიშვენლოვანი საქართველოსთვის და ჩვენ გვჯერა, რომ ანაკლია და ეს დიდი პროექტი დიდ წვლილს შეიტანს ამ ორი გამოწვევის გადაწყვეტაში.
„დაიწყო უპრეცედენტო მასშტაბის საზღვაო სამუშაოები ანაკლიის პორტში, რომელიც, I ფაზაში, 1 მილიონი კონტეინერის სიმძლავრის იქნება. პირველ ფაზაში, ანაკლიის ოპრტი 1500 ადამიანიდაასაქმებს პირდაპირ და რამოდენიმე ათასადამიანს – ირიბად. უახლოეს ორ წელიწადში, ჩაიდება დაახლოებით 600 მლნ აშშ დოლარი და დაფინასნების საკითხი მიყვანილია ბოლომდე. ესიქნება საკმაოდ სერიოზული განაცხადი იმ მარშუტისა, რომელსაც ჰქვია ერთი სარტყელი – ერთი გზა – აბრეშუმის გზა – რომელიც გზას გაუხსნის ცენტრალური აზიის ტვირთებს ევროპისკენ და პირიქით. ეს არის ურპეცედენტო მასშტაბის პროექტი რეგიონში, რომელშიც სხვადასხვა ქვეყნის ინვესტორები მონაწილეობენ. წლების განმავლობაში, ქართველო და უცხოელი ეკონომისტების დათვლით, ანაკლიის პროექტის მთლიანად განვითარებამ ქვეყანაში 60 მილიარდის კონტრიბუცია უნდა შექმნას“, – განაცხადა „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმის“ დამფუძნებელმა, მამუკა ხაზარაძემ.
ღონისძიების ფარგლებში, მედიის წარმომადგენლებისთვის, ანაკლიის პორტის ტერიტორიაზე მედია-ტურიც ჩატარდა. ჟურნალისტებმა ღრმაწყლოვანი პორტის სამშენებლო ტერიტორია, მობილიზებული ტექნიკადა რეკლამაციის სამუშაოები დეტალურად დაათვალიერეს.
დამაღრმავებელ გემ “ათენასთან“ ერთად, ანაკლიის პორტის ტერიტორიაზე მობილიზებულიარეკლამაციის მასშტაბური სამუშაოებისთვის მოდერნიზებული მძიმე ტექნიკა და სადრენაჟო სისტემა. ტერიტორიაზე დამონტაჟებულია 2.5 კმსიგრძის, წყალზე მოტივტივე მილები; ასევე, ვერტიკალური დრენაჟები, რომელთა ჯამურისიგრძე 3,500 კმ-ს უტოლდება. აშენებულია 10 კმ–ისსიგრძის დამბა ზღვიდან ამოღბული დიდირაოდენობით ქვიშის დასაკავებლად და 2,5 კმ–ისსიგრძის სამელიორაციო არხი. 110 ჰა ფართობისტერიტორია სრულად გასუფთავებულიადა მომზადებულია 5 მლნ კუბური მეტრის ქვიშისგანსათავსებლად. დამონტაჟებულია წყლისმარეგულირებელი სისტემა. 110 ჰა ფართობის ტერიტორიაზე მოხსნილი და დასაწყობებულია მიწის ნაყოფიერი (ჰუმუსოვანი) ფენა.
ანაკლიაში უკვე დაიწყო მუშაობა „ვან ოორდის“ სპეციალისტების გუნდმა, რომლის წევრებიცდაღრმავებისა და დიდ მასშტაბზე გათვლილი საზღვაო ინფრასტრუქტურულ სამუშაოებზე სპეციალიზდებიან.
ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობა 2017 წლის დეკემბერში ადრეული სახმელეთო სამუშაოებით დაიწყო. პორტის პირველი ფაზის მშენებლობის დასრულება პირველი გემების მიღება 2020 წლის ბოლოსკენ იგეგმება.
ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობის შესახებ
მთლიანობაში, ანაკლიის პორტის პირველი ფაზის სამშენებლო სამუშაოების ფარგლებში, მოხდება:
ანაკლიის პორტის პირველი ფაზისთვის ამუშვებისთვის, აშენდება ინფრასტრუქტურა, რომელიც საქართველოს შესაძლებლობას მისცემს,მიიღოს 10,000-კონტეინერიანი (TEU) პანამაქსის და პოსტპანამაქსის ტიპის გემები, რომელთაც დღესდღეობით საქართველოში არსებული სხვა პორტები ვერ ემსახურება. 2021 წლისთვის ანაკლიის პორტის 1 მილიონამდე TEU კონტეინერის და 1.5 მილიონი ტონა მშრალი ნაყარი ტვირთის გატარებას შეძლებს.
ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის მშენებლობა სულ 9 ფაზად არის დაგეგმილი. პროექტის ჯამური ღირებულება 2.5 მილიარდ აშშ დოლარს შეადგენს.
Van Oord-ის შესახებ
ანაკლიის პორტის საზღვაო სამუშაოებს ჰოლანდიური საზღვაო ინფრასტრუქტურულიკომპანია Van Oord-ი განახორციელებს. კომპანია მსოფლიოს სხვადასხვა კონტინენტზე საზღვაო დაჰიდრო–საინჟინრო მიმართულებით პროექტებისდაგეგმარებასა და შესრულებაზე მუშაობს. მის მიერგანხორციელებულ პროექტებს შორისაა: დუბაის„პალმების კუნძული“, როტერდამის პორტისგაფართოება, სუეცის მეორე არხის აშენება, უდიდესი მილსადენებისა და სხვადასხვა საზღვაოინფრასტრუქტურული პროექტების მშენებლობა. კომპანია Van Oord-მა ასევე განახორციელა ანაკლიისღრმაწყლოვანი პორტის წინასამშენებლოკვლევითი სამუშოები.
კომენტარები