„ამ წლების განმავლობაში, ასეულობით მილიონი ლარი, აქ საუბარია ჩვენი გადამხდელების ფულზე, არის გაფლანგული ნულოვან სოციალურ გავლენაში“, – ამის შესახებ საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარემ პარლამენტის პლენარულ სხდომაზე განაცხადა, სადაც დეპუტატებმა„მაუწყებლობის შესახებ“ კანონპროექტზე პრეზიდენტის ვეტო დაძლიეს.
ირაკლი კობახიძემ მედიაორგანიზაციებისა და არასამთავრობო ორგანიზაციების წარმომადგენლებთან გამართული შეხვედრებისა და განხილვების შედეგებზე ისაუბრა. პარლამენტის თავმჯდომარემ აღნიშნული საკანონმდებლო ცვლილებების მომზადების მიზეზები განმარტა.
„ცვლილებების მიზანი არის ის, რომ არ გაიფლანგოს ათეულობით მილიონი ლარი, პრაქტიკულად, ნულოვან რეიტინგში. რეიტინგიც არ არის აქ მთავარი. მთავარია სოციალური გავლენა. ანუ, ნულოვან სოციალურ გავლენაში არ უნდა გაიფლანგოს ათეულობით მილიონი და ამ წლების განმავლობაში ასეულობით მილიონი ლარი და აქ საუბარია ჩვენი გადამხდელების ფულზე, არის გაფლანგული ნულოვან სოციალურ გავლენაში, რასაც მშვიდად აკვირდებოდნენ, სამწუხაროდ, ამ წლების განმავლობაში, მათ შორის, ჩვენი ოპონენტები, რომლებიც დღეს აკრიტიკებენ ამ კანონპროექტს. არავის, სამწუხაროდ, არ ადარდებდა ის,რაც ხდებოდა საზოგადოებრივ მაუწყებელში. კერძოდ, ის, რომ ასეულობით მილიონი ლარი გაიფლანგა ნულოვან სოციალურ გავლენაში საზოგადოებრივ მაუწყებელში. ამ ვითარებას ესაჭიროება, ბუნებრივია, ცვლილება და ზუსტად ამ ცვლილებას ემსახურება მათ შორის ის ორი ასპექტი კანონპროექტის, რომელიც არის დღეს ვეტოს საგანი“, – განაცხადა ირაკლი კობახიძემ.
რაც შეეხება რეკლამას – საქართველოს პარლამენტის თავმჯდომარის თქმით, არგუმენტების ლოგიკური ჯაჭვი არსებობს ამასთან დაკავშირებითაც.
„დაისვა კითხვა, რისთვის სჭირდება საზოგადოებრივ მაუწყებელს დამატებითი სარეკლამო კომპონენტი. რეკლამა აქამდეც ჰქონდა საზოგადოებრივ მაუწყებელს, წინა ხელისუფლების პირობებში იყო ეს ცვლილება მიღებული, და რაც ყველაზე საინტერესოა, მაშინ რეკლამა დაუკავშირდა ისეთ პროდუქციას, რომელსაც შექმნა საზოგადოებრივი მაუწყებლის მხრიდან არ სჭირდება. ეს არის სპორტული გადაცემები. სპორტულ გადაცემას, ჩემპიონთა ლიგას, ევროპის ჩემპიონატს, მსოფლიო ჩემპიონატს ყიდულობ ისე, რომ პროდუქციას, როგორც ასეთი, არ ქმნი. საზოგადოებრივი მაუწყებელი ამბობს, რომ მას უფრო ხარისხიანი პროდუქციის შემქნის სტიმულირებისთვის ესაჭიროება სარეკლამო კომპონენტი. ანუ, ამ შემთხვევაში ბევრად უფრო მნიშვნელოვანი მიზანი აქვს კომერციული რეკლამის კომპონენტის დამატებას, ვიდრე თავის დროზე ჰქონდა, როდესაც სპორტულ კომპონენტს დაემატა რეკლამა”-განაცხადა კობახიძემ.
ცნობისთვის, პარლამენტმა „საზოგადოებრივ მაუწყებელთან“ დაკავშირებით “მაუწყებლობის შესახებ“ კანონპროექტზე პრეზიდენტის ვეტო 83 ხმით დაძლია.
მმართველი უმრავლესობის მიერ კიდევ ერთხელ მხარდაჭერილი კანონპროექტით, „საზოგადოებრივ მაუწყებელს“ უფლებამოსილება უფართოვდება და შეეძლება კანონმდებლობით განსაზღვრული შემოსავლები, მათ შორის სახელმწიფო ბიუჯეტიდან მიღებული ასიგნებები დამწყები საწარმოების (სტარტეპები) წახალისების, (ტელე, რადიო და ონლაინ პროდუქციის) ინოვაციური განვითარების, მაუწყებლობის სფეროში გარემოს განვითარების ხელშეწყობაზე მიმართოს.
„მაუწყებლობის შესახებ“ კანონში განხორციელებული ცვლილებებით, საზოგადოებრივი მაუწყებლის ეთერში დასაშვები ხდება კომერციული რეკლამის განთავსება სამუშაო დღეებში, გარდა საუკეთესო დროსი (19:00 – 24:00). რეკლამის ხანგრძლივობა არ უნდა აღემატებოდეს ყოველ საათში 3-წუთს. გარდა ამისა, იზრდება სპორტული რეპორტაჟის, საერთაშორისო ფესტივალისა და სხვა პროგრამების დროს კომერციული რეკლამის ხანგრძლივობა – ნაცვლად 30 წუთისა, იგი არ უნდა აღემატებოდეს 60 წუთს, ხოლო ყოველ საათში ნაცვლად 6 წუთისა, 12 წუთს.
კომენტარები